24 U Spa: Ferrari aan de leiding na 1 u wedstrijd

Klik hier om deze foto in een groter formaat te bekijken

Toen om 16u00 het licht op groen ging, was het de Ferrari die zijn pole positie verzilverde. Maar al in het aanremmen naar Combes viel de Vitaphone Saleen aan en nam de leiding en reed weg van de BMS Ferrari’s. De Zwaan’s Viper nr. 9 kreeg al tijdens de opwarmronde te kampen met electronische problemen (benzinepomp) en zocht de pitlane op. Ook met de Porsche nr. 70 ging het al vroeg fout met een dubbele pirouette. In ronde 8 kregen we voor de eerste keer de safety car op de baan, na een harde klap van de N-GT Ferrari 62. Christian Pescatori kreeg een klapband op de rechte lijn van Kemmel en knalde snoeihard in de vangrails. Zonder erg voor de piloot, maar voor de GPC Ferrari was het verhaal meteen over. GPC Teamgenoot Fabrizio de Simone: “Dit is een ramp voor ons. We waren excellent voorbereid op deze wedstrijd, die zeer belangrijk is voor het kampioenschap. Aangezien hier dubbele punten te verdienen vallen, kunnen we de titel nu wel vergeten.”
De vele pitstops die werden uitgevoerd onder de safety car procedure, gooiden het klassement door elkaar en na de pitstop van de Vitaphone Saleen verschenen de BMS Ferrari’s aan de leiding. In ronde 11 verdween de safety car van de baan en werd de hele bende opnieuw gelost.
Klik hier om deze foto in een groter formaat te bekijken

In N-GT voerden de Freisinger Porsches het veld aan. De Konrad Saleen nr. 4 werd opnieuw geplaagd door mechanische problemen en verloor een pak tijd in de pits.
Na 1 uur wedstrijd geeft ons dit volgende klassering:

GT:
1. BMS Ferrari nr. 1
2. BMS Ferrari nr. 2
3. RML Saleen nr. 7

N-GT:
1. Freisinger Porsche nr. 50
2. Freisinger Porsche nr. 99
3. Freisinger Porsche nr. 77

G2:
1. Schnitzer BMW nr. 142
2. Schnitzer BMW nr. 14”
3. Corvette C5R nr. 108

G3:
1. US Carworld Viper nr. 115
2. Mühlner Porsche nr. 124
3. Mühlner Porsche nr. 123

(Fotografie: Peter Zeelmaekers)


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Dries de Smet in FIA GT op zaterdag 31 juli 2004 om 16:53


Andere publicaties op Racingworld.be...