24 U Spa: Ferrari als leider de nacht in

Nachtelijke sfeer en dus traditiegetrouw ook vuurwerk in Spa.
De RML Saleen (De enige S7R die nog in wedstrijd is) zocht de pitlane op na een aanrijding. Mike Newton: “We hadden contact met een tragere deelnemer uit de N-Gt categorie. In feite is dit heel nornaal bij dit soort wedstrijden. Natuurlijk, zo’n aanrijding kan het verschil maken tussen winst en verlies. Gelukkig blijkt de schade nogal mee te vallen.”
Ook de JMB Ferrari nr. 18 kampt met problemen. Hier gaat het echter om motorproblemen. De olie vloeit rijkelijk… Voor JMB vallen deze 24 uren hard tegen. Eerder in de wedstrijd kwam de andere wagen van het team, met o.a. onze landgenoot Bert Longin, in de problemen (schokdemper).

Klik hier om deze foto in een groter formaat te bekijkenDe Lotus Elise verloor maar liefst een half uur in de pitlane voor herstelling, waarna Sylvie Delcour haar weg kon verder zetten, doch tegen behouden tempo. Jammer genoeg duurde ook dit niet lang, want na twee rondjes stond de Elise terug in de pitlane. Zoals eerder gemeld werd er gevreesd voor een probleem met de koppakking, wat bevestigd werd door de aanwezigheid van olie in één van de cilinders. Ook een herstelling aan de linker zijruit dwong zich op. Opnieuw een kwartier tijdverlies dus en een terugval naar de allerlaatste plaats…
De drie Ferrari’s bleven de voorlopige podiumplaatsen opeisen, met drie ronden voorsprong op de Schnitzer BMW nr. 143. Opvallend: de opmars van de N-GT wagens. Maar liefst 8 N-GT’s zijn terug te vinden tussen de eerste vijftien wagens in de stand. Voeg daarbij nog 3 wagens uit groep 2, en het rekensommetje leert ons dat er slechts 4 GT’s (de drie leidende Ferrari’s + de “Belgische” Zwaan’s Viper) binnen de top 15 huizen…

De Stand om 23.40:

GT:
1. GPC Ferrari nr. 11
2. BMS Ferrari nr. 2
3. BMS Ferrari nr. 1

N-GT:
1. Freisinger Porsche nr. 77
2. Freisinger Porsche nr. 50
3. Gruppe M Porsche nr. 88

G2:
1. Schnitzer BMW nr. 143
2. Schnitzer BMW nr. 142
3. EBRT Porsche nr. 186

G3:
1. Mühlner Porsche nr. 123
3. Mühlner Porsche nr. 124
3. US Carworld Viper nr. 115



   



Dit artikel werd gepubliceerd door Dries de Smet in FIA GT op zaterdag 31 juli 2004 om 23:48


Andere publicaties op Racingworld.be...