Het was een half uurtje rustig tot de Lister van Création Autosportif en de Ferrari nr 17 van JMB Racing de grindbak opzochten. Meteen bracht de organisatie de safety-car uit, waardoor de achterstand die de Ferrari nr 2 van BMS smolt als sneeuw voor de zon. De Ferrari 550 Maranello was vroeger gaan pitten en dat lijkt in hun voordeel te spelen. Ze verliezen immers nauwelijks tijd dankzij de neutralisatie. De achterstand van bijna 50 seconden is op enkele minuten tijd herleidt tot slechts 7 seconden.
Slechter nieuws is er voor Bert Longin: zijn Ferrari wordt de pitbox ingeschoven voor een grote herstelling omstreeks half vijf 's ochtens.Opvallend is wel dat alle Saleens de strijd hebben moeten staken. De wagen is duidelijk niet betrouwbaar genoeg om een etmaalrace succesvol mee af te werken.
Minder goed vergaat het ook de Schnitzer BMW's. Als Garcia met de BMW nr. 143 meldt dat hij zal binnenkomen voor een pitstop, manifesteren er zich electronische problemen. Garcia haalt de pitlane niet en zo sneuvelt één van de grote favorieten in het zicht van de ochtend.
Ondertussen blijft de Ferrari 575 van GPC (met o.a. Vincent Vosse) de dans leiden. De wagen heeft nu een tweetal ronden voorsprong op de BMS F550. Op de derde en vierde plaats vinden we twee Porsches van Freisinger Motorsport. Het derde exemplaar van de tuner uit Karlsruhe vat ook plaats in de top tien.
De Belgische Corvette van SRT haalde de ochtend op een 22ste plaats in het algemene klassement. Maar de grootste verrassing komt van de Zwaan's Viper nr. 10, die tijdens de nacht opschoof naar een vijfde plaats algemeen, goed voor een derde plaats in GT. Tot nu toe een groot succes dus voor de Viper met een volledig Belgische bemanning.
De Lotus Elise haalde na veel problemen het daglicht.
De Stand om 06.30:
GT
1. GPC Ferrari nr. 11
2. BMS Ferrari nr. 1
3. Chrysler Viper nr. 10
N-GT
1. Freisinger Porsche nr. 77
2. Freisinger Porsche nr. 50
3. Freisinger Porsche nr. 99
G2
1. EBRT Porsche nr. 186
2. Schnitzer BMW nr. 142
3. Markant Porsche nr. 121
G3
1. Mühlner Porsche nr. 123
2. Mühlner Porsche nr. 124
3. US Carworld Viper nr. 115
24 U Spa: Round Up van de nacht
Dit artikel werd gepubliceerd door
in FIA GT op zondag 01 augustus 2004 om 06:29