24 U Spa: Heel wat opgaves tijdens de ochtenduren

De leider in N-GT zocht iets na half negen de stands op. In een eerder artikel meldden we reeds een ophangingsprobleem. Dit blijkt nu aan herstelling toe te zijn. De derde plaats in het algemeen klassement en de leiding in N-GT wordt overgenomen de een andere Freisinger Porsche, deze van Ortelli-Dumas-Collard.
De Force One Viper maakte een uitstapje in de zandbak ter hoogte van de Bruxelles bocht, maar kon na interventie van de marshals de weg vervolgen. Deze Viper is overigens recordhouder in het aantal pirouettes deze 24 u.

Klik hier om deze foto in een groter formaat te bekijkenMet de "Belgische" Zwaan's Viper voelde Fanny Duchateau zich in haar sas. Tijdens de ochtenduren verwees ze de 2.23 van Marc Duez naar de vergeethoek en zette ze 2.22.6 neer. Een dame die haar mannetje kan staan dus. Duchateau reed trouwens een zeer snelle stint, met rondetijden die constant rond de 2.23 lagen. Maar het mooie liedje bleef niet duren. Om 9u28 was het verhaal over. Op post 16 zette Fanny de wagen opzij met een geëxplodeerde motor.
De safetycar kwam de piste op voor een oliespoor dat zich lang uitstrekte. Zowat alle wagens die nog in wedstrijd waren, profiteerden van deze situatie om de pits te komen opzoeken. Het opruimen van de olie vergde heel wat tijd, zodat de safety car pas om 10u15 van de baan verdween. Meteen al weer commotie, toen bij de herstart de Lister nr. 27 een klapband kreeg. Gelukkig zonder erg voor de rest van het deelnemersveld.

De Stand om 10.10:

GT
1. GPC Ferrari nr. 11
2. BMS Ferrari nr. 2
3. BMS Ferrari nr. 1

N-GT
1. Freisinger Porsche nr. 50
2. Freisinger Porsche nr. 77
3. Freisinger Porsche nr. 99

G2
1. Schnitzer BMW nr. 142
2. Vertigo nr. 100
3. EBRT Porsche nr. 186

G3
1. Mühlner Porsche nr. 123
2. Mühlner Porsche nr. 124
3. FOREM Lotus Elise nr. 116


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Dries de Smet in FIA GT op zondag 01 augustus 2004 om 10:12


Andere publicaties op Racingworld.be...