24 U Spa: De leidende Ferrari's wisselen van positie !

Met officieel nog 23 wagens in wedstrijd gaan we de laatste vijf uren van deze etmaalrace in. In grote lijnen zijn de kaarten zowat geschud, doch wat de leiderspositie betreft blijft de spanning behouden. De GPC Ferrari 575 en de BMS Ferrari 550 werden door slechts een tweetal minuten van elkaar gescheiden, tot een kapotte diffusor roet in het eten kwam gooien van de leidende GPC Ferrari. Het team verloor 5 minuten en dus ook de leiding. Capellari-Gollin-Bryner-Calderari voeren nu het veld aan, op één ronde gevolgd door Vosse-Salo-Babini-Peter.
Verder vallen er geen verschuivingen te noteren in de top drie van de diverse klasses.
De JMB Ferrari nr. 17 van Longin-Wendlinger-Müller-Corthals zocht iets voor de klok van elf onverwacht de box op. De Ferrarimotor had te kampen met oververhitting van de motor en met een probleem aan het differentieel. Zodoende viel de wagen een aantal plaatsen terug in de stand.
Samen met Fanny Duchateau komen we ook nog eventjes terug op het uitvallen van de Zwaan's Viper. "De wagen liep als een klokje, toen er plots in de Source een kort alarm was. Bij controle van de boordinstrumenten was echter alles normaal. In Combes ging ik van de baan af, bij nader inzien was er olie van de motor op de banden terecht gekomen en ging de achterkant van de Viper een eigen leven leiden. Ik kon weer vertrekken, maar in de Bruxelles bocht was het over and out. De motor brak finaal en ik diende de wagen te parkeren. Het was blijkbaar een klein lek dat tot de motorbreuk heeft geleid. Jammer, want we hadden toch al ons visitekaartje afgeleverd hier in Spa."

De Stand om 12.00:

GT
1. BMS Ferrari nr. 2
2. GPC Ferrari nr. 11
3. BMS Ferrari nr. 1

N-GT
1. Freisinger Porsche nr. 50
2. Freisinger Porsche nr. 77
3. Freisinger Porsche nr. 99

G2
1. Schnitzer BMW nr. 142
2. Vertigo nr. 100
3. EBRT Porsche nr. 186

G3
1. Mühlner Porsche nr. 123
2. Mühlner Porsche nr. 124
3. FOREM Lotus Elise nr. 116


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Dries de Smet in FIA GT op zondag 01 augustus 2004 om 12:03


Andere publicaties op Racingworld.be...