24 U Spa: De wedstrijd lijkt beslist...

Klik hier om deze foto in een groter formaat te bekijkenMeer dan één ronde verschil geven de leidende Ferrari's elkaar niet en op twee uur voor het einde van deze Proximus 24 hours of Spa lijkt de strijd gestreden. De derde in GT, de BMS Ferrari nr.1 volgt op meer dan 20 ronden...De meeste teams rijden dan ook behoedzaam hun rondjes en passen hun ritme aan in functie van de rondetijden van hun voornaamste belagers.
Enkel in groep 2 woedt nog een heftige strijd voor de tweede plaats. De EBRT Porsche van Penders-Jamar-De Gastines-André heeft er slechts 30 seconden voorsprong op de Vertigo van Leinders-Ugeux-Kuppens. Leider in deze klasse is de Schnitzer BMW.
In N-GT is Freisinger Motorsport aardig op weg om het volledige podium te bezetten. Bovendien kunnen ze drie N-GT auto's binnen de eerste zes van het algemene klassement. "We hebben vorig jaar hier de wedstrijd op onze naam kunnen schrijven, en werden toen natuurlijk wat geholpen door de weersomstandigheden," vertelt Manfred Freisinger. "Maar dit jaar viel er geen druppel regen, en ook nu staan we er. Weliswaar niet op het hoogste trapje van het algemene podium, maar met een derde plaats algemeen en ook de andere twee wagens binnen de top zes zouden we best tevreden zijn."
Group drie wordt een kolfje naar de hand van Mühlner Motorsport, dat er de eerste twee plaatsen bezet. Vanina Ickx-Peter Wyss-J.F. Hemroulle gaan hun teamgenoten Kurt Thiim-H.J. Bermes-Helmut Reis vooraf. Op grote afstand is de Lotus Elise van Delcour-Close-Pecoraro-Ménage derde. Of de Elise de finish haalt is zeer de vraag. De wagen staat opnieuw in de stands, deze keer met een defecte alternator.

De Stand om 13.40:

GT
1. BMS Ferrari nr. 2
2. GPC Ferrari nr. 11
3. BMS Ferrari nr. 1

N-GT
1. Freisinger Porsche nr. 50
2. Freisinger Porsche nr. 77
3. Freisinger Porsche nr. 99

G2
1. Schnitzer BMW nr. 142
2. EBRT Porsche nr. 186
3. Vertigo nr. 100

G3
1. Mühlner Porsche nr. 123
2. Mühlner Porsche nr. 124
3. FOREM Lotus Elise nr. 116


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Dries de Smet in FIA GT op zondag 01 augustus 2004 om 13:42


Andere publicaties op Racingworld.be...