24 U Spa: Hoopgevend resultaat voor Leo Van Sande en PSI

Leo Van Sande mag het genoeg smaken om de start om 16.00 te nemen van de 56ste Proximus 24 uren van Spa. De ervaren PSI piloot kent zijn opdracht en vindt meteen het goede ritme. Hij volgt net achter de leiders in n-GT zonder de Porsche 996 te forceren. Na meer dan een uur geeft Leo het stuur over aan Marc Sourd. Na goed twee uur en een half wedstrijd kent het team uit Thimister een eerste oponthoud wanneer Marc de wagen binnenstuurt met een lekke band. Op dat ogenblik lag het team rond de 20ste plaats algemeen en 3de in de nationale divisie.

Klik hier om deze foto in een groter formaat te bekijken

Jammer genoeg verdwijnt de wagen enkele ronden later in de box. Het PSI-team dient een eerste ernstig euvel aan te pakken als Marc Sourd de wagen binnenstuurt met een waterlek. Op dat ogenblik draait de wagen goed mee in de middenmoot. Er gaat behoorlijk wat tijd verloren en de het team verliest uitzicht op een mooie plaats in het klassement. Gezien de talloze problemen bij de concurrentie, blijft de kans op een goede klassering in de nationale klasse wel open.
" Ondanks een hele zware eerste stint en een wagen die niet helemaal op mijn maat afgesteld was, hoopte ik toch op een sterke wedstrijd. We zullen nu moeten verder werken en zoveel mogelijk ervaring trachten te vergaren voor de 24 uren van Zolder, " aldus een licht ontgoochelde Leo Van Sande.

De nacht zorgt voor een verdere schifting in het deelnemersveld. Van de 43 gestarte wagens vinden we er bij het ochtendgloren nog amper 26 terug. Blijven rijden is dus al een hele opdracht ; een opdracht waar PSI volledig in slaagt. Ondanks enkele wedstrijdincidenten, waardoor ondermeer de turbo moet vervangen worden blijft de PSI Porsche rustig de ronden afwerken.

Klik hier om deze foto in een groter formaat te bekijken

"Ondanks alles, is dit behoorlijk hoopgevend voor Zolder," aldus Leo Van Sande. Hij vervolgt:"de wagen is zeer betrouwbaar, alle problemen tot nu toe liggen eigenlijk aan externe factoren, als we die uitschakelen voor de 24 uren van Zolder, kunnen we hoog eindigen. Ik reken voor de wedstrijd ook op een homogeen team wat alles zal vergemakkelijken. "

Uiteindelijk sleept PSI een 19de plaats uit de brand en een 5de plaats in de nationale klasse, misschien niet helemaal zoals verhoopt, maar finishen in deze editie bleek voor velen al te hoog gegrepen.

(JC)


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Dries de Smet in FIA GT op maandag 02 augustus 2004 om 10:19


Andere publicaties op Racingworld.be...