Verslag donderdagtraining 5 augustus

Box 35. Aanzienlijk wat tafels worden gedecoreerd met bloemen en kaarsen, een geluidsinstallatie wordt in gereedheid gebracht, traiteurs zeulen en sleuren met etenswaar. De genodigde zullen het geweten hebben, Bas Leinders en de Formule 1 zijn in het land. Bijna een uur beantwoord zelfs Minardi's derde piloot op willekeurig en wat lukraak gestelde vragen. Jammer, een Minardi op het circuit krijgen we niet te zien. Bas in Minardi race outfit ook niet.

En toch was er voldoende brut-race geweld aanwezig vandaag. Zo konden we reeds tijdens de middag de nog in originele kleuren en ex Le Mans fluo gele Dodge Viper bewonderen. Deze Luigi Racing Viper was samen met zijn tweelingbroer "fluo oranje" de allereerste Vipers tijdens een 24 uren van Le Mans race. Het in Zolder aanwezige exemplaar werd zelfs in 1994 13de algemeen. De Dodge is nu eigendom van de Nederlander Michiel Campagne en zal worden ingezet tijdens historic endurance races. Roland Zoomers (Ford Mustang) zal tijdens deze races dienst doen als tweede piloot. Iets jonger, iets minder monument maar nog steeds bloed mooi en snel is de allereerst door MPM Motorsport gebouwde BMW M3 V8.

Belcar en Touring Cup, de Porsche 996 Biturbo van Accent Racing en AD Sport, John Van den Branden / Pascal Nelissen-Grade (Porsche GT3 Cup), Chris Mattheus/Bert Redant (Audi TT), Ronald Vetters (Porsche 993), Peter Degroote/Stefan De Cooman (VW Golf), Paul Braeckmans/Patrick Smeets (BMW 320), Dexters/Dexters (Toyota Supra), Jef en Bart Van Samang (Marcos), Marc Van Rompay/Bert Jacobs (Honda Civic), Edwin Beyers (Golf).

Clio's, Dumarey/Jacobs/Leybaert/Coekelbergs/Heydens (Racing For Belgium), Jonckheere (ERG), Van Roey (1ste motorsport) en Wim Heroes (MG Racing Company. Voor de gelegenheid zagen we ook even Kelly Jamers achter het stuur van een Clio (Philip Jacobs). Zit er tijdens de Belcar Masters een heuse Clio race in voor Kelly?

Formule wagens: Eddy Roosens (FRenault 1600), Alexandre De Bock (FRenault 1600) en Andreas Ziggel.

Verder was er nog: Peter H. Brecht (Ferrari), Postert design & Wheels (Chevrolet Corvette), De Sordi/Deblauwe (Porsche), Weis/Otto (Porsche), Bert Longin (Siemens Porsche), Inzinger (Porsche), Obluda (Fiesta), Hart (Golf I), Stijn Luyck (Super 7), Chrysler Viper (baanversie), Porsche GT2 (baanversie) en nog een handvol Ooster en noorderburen (vooral Porsches). De voornaamste zijn gepasseerd en moest de racewagen met airco nog niet zijn uitgevonden, dan zal dat vandaag zeker gebeurd zijn.

Bij leven en welzijn, tot volgende week.

Ronald Janssens
www.RJ-online.be


   



Martijn Wouters

Van onze redacteur

Martijn Wouters

Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar
op vrijdag 06 augustus 2004 om 10:06


Andere publicaties op Racingworld.be...