Sprinters Cup: Spannende ontknoping bij de Historics

Hoeven we ons nog af te vragen wie Tony Kevers van zijn vierde opeen-volgende gaat afhouden? Juist, niemand. Indien de supersnelle Dehaye-Golf van de Waal geen technische averij oploopt, zal Kevers terug met de vingers in de neus naar een nieuwe overwinning fietsen en de basis leggen voor de titel.
Ook de man in kwestie zelf had graag wat méér oppositie, zoals tijdens de tweede wedstrijd toen Kevin Leest de First-Clio kwam testen en even de leiding kon nemen alvorens Kevers terug orde op zaken stelde.
De Sprinters Cup Zolder is komende zaterdag reeds aan de voorlaatste wedstrijd toe. Zij maken immers niet de verplaatsing naar Francorchamps zoals de Zolder Touring Cup dit doet begin oktober. Interessant is momenteel de strijd bij de Historics. En als we de tussenstand bekijken, zien we een verrassing van formaat.
Namelijk het feit dat Freddy Van Sprundel daar de leiding heeft en daarenboven
Nog eens 2de algemeen staat in de Sprinters Cup Zolder.
Van Sprundel zelf blijft nuchter en bescheiden: “ Het feit dat we momenteel aan de leiding staan bij de Historics en 2de algemeen in de Sprinters Cup is gekomen door samenloop van omstandigheden. Enerzijds door het feit dat huidig kampioen John Vandevenne zijn TVR éénmalig moest inruilen voor een Porsche waarmee hij problemen kende. Anderzijds was er de carambolage tijdens de start van de laatste wedstrijd waarbij Corry D’Hooghe zijn GP Spyder zwaar beschadigde. Ik heb het geluk dat meerdere rijders reeds hier en daar een steek lieten vallen en dat ik in mijn klasse (Young timers t.e.m. 1984) bijna steeds vol kon scoren. Tijdens de laatste wedstrijd lukte ik wel de pole. En dat deed deugd. Want een tijd van 1’57” neerzetten met amper 160 pk is hard werken. Maar als John zijn TVR op tijd klaarkrijgt en Corry met zijn GP Spyder terug aan de start komt, zal ik moeten vechten om mijn positie te verdedigen.
Met nog twee wedstrijden te gaan hoop ik in ieder geval mijn positie in de top3 algemeen vast te houden en hopelijk te kunnen strijden voor de titel bij de Historics. We hebben in ieder geval naar onze normen flink geïnvesteerd om de Escort in vorm te houden”, besluit Freddy Van Sprundel.


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Dries de Smet in Nationaal op maandag 09 augustus 2004 om 21:28


Andere publicaties op Racingworld.be...