Zytek op pole in Silverstone !

Verslag kwalificaties:

Net zoals op de Ring begin juli, speelde het weer wederom een belangrijke rol tijdens de gechronometreerde oefenritten. De eerste sessie werd al snel verstoord door regen maar geleidelijk droogde de piste weer op. De uitkomst was op z’n minst verrassend; 3 Zyteks op de eerste twee rijen. Kerr en Dyson zetten de officiële wagen, afwezig in Duitsland, op de voorlopige pole, gevolgd door de Britse Veloqx Audi van Davies en Herbert. Maar de 1.34.033 van Robbie Kerr verbaasde vriend en vijand. De jonge Brit was maar liefst 1.7 seconden sneller dan de Audi!
De tweede rij was voor de Zytek-klanten Creation en Jota. Op de derde rij keken de Audi R8 van Veloqx en Goh wat verbaast toe.

De tweede sessie veranderde nauwelijks nog wat aan de rangorde, al ware het niet dat McNish en Kaffer naar een derde plaats snelden voor de twee privé Zytek wagens. In de top-10 vinden we verder de Rollcentre Dallara, de RML Lola, de Lister en de ‘groene’ Nasamax. Deze laatste was overigens de snelste op de rechte lijn van Hangar.
In respectievelijk LMP2, GTS en GT reden de officiële Courage, de Larbre Ferrari en de Cirtek Porsche naar een pole postion.

Over de Belgen kunnen we kort zijn. Wolfgang Kaufmann en Eric van de Poele zagen al hun hoop letterlijk in rook opgaan toen de turbo van hun 996 het begaf, zonder ook maar een tijd te hebben neergezet. De Pilbeam van Frank Hahn tenslotte viel net buiten de top-20 maar kan mits een regelmatige wedstrijd nog voor een goed resultaat zorgen.

(Verslag: Joost Custers)

1.Dyson/Kerr (Zytek) 1.34.033
2. Davies/Herbert (Veloqx Audi R8) 1.35.724
3. Kaffer/McNish (Veloqx Audi R8) 1.36.395
4. Minassian/Campbell-Walter (Création Zytek) 1.36.412
5. Stack/Hignett/Collini (Jota Zytek) 1.36.452
6. Ara/Capello (GOH Audi R8) 1.37.140
7. Short/Barbosa/Pearce (Rollcentre Dallara-Judd) 1.37.777
8. Erdos/Ramos/Newton (RML Lola-AER) 1.38.242
9. Barff/Keen (Lister) 1.39.174
10. Lupberger/Stirling/Dumas (Nasamax-Judd) 1.41.721

De volledige uitslag vindt u op : www.lmes.net



   



Dit artikel werd gepubliceerd door Dries de Smet in LMS op zaterdag 14 augustus 2004 om 09:28


Andere publicaties op Racingworld.be...