Audi domineert de wedstrijd in Silverstone

De derde wedstrijd van de Le Mans Endurance Series bracht niet de verhoopte strijd tussen Zytek en Audi. Enkel in het begin van de wedstrijd konden de Zyteks gelijke tred houden met de Duitse machines. Na goed twee uur viel de snelste Zytek, de Création van Minassian en Campell-Walter weg met een stukke uitlaat, waarna de weg voor een Audi trippel open lag. McNish en Käffer trokken uiteindelijk het laken naar zich toe, gevolgd door de GOH Audi van Capello en Ara en de Britten Davies en Herbert. “ De balans van onze wagen verbeterde voortdurend, waardoor wij het ritme continu konden opvoeren en zo de wedstrijd konden winnen”, lichtte McNish zijn zege toe.
De ereplaatsen gingen naar Zytek; 4de (Kerr-Dyson) en 6de (Stack-Hignett-Collini) en naar de verbluffende Nasamax (Lupberger-Dumas-Stirling). Deze wagen wordt aangedreven door een ‘groene’ brandstof, namelijk bio-ethanol en haalde in Silverstone zijn beste resultaat ooit.
In LMP2 ging de overwinning naar de officiële Courage (Gounon-Hancock-Frei), met eens te meer een verbluffende Gounon. Larbre (Lamy-Zacchia-Bouchut) behaalde een derde zege in GTS en Ferrari boekte tevens een maiden overwinning in de GT klasse met de JMB 360 Modena (Daoudi-Rusinov). Larbre is door de zege zo goed als zeker van de titel in GTS.
Frank Hahn behaalde ondanks wat problemen een 29ste plaats algemeen en een 5de in de LMP2 klasse. Eric Van de Poele kwam na de eerder gemelde problemen niet aan de start.

(Verslag: Joost Custers)

1. Kaffer/McNish (Veloqx Audi R8) 195 ronden
2. Ara/Capello (GOH Audi R8) 194
3. Davies/Herbert (Veloqx Audi R8) 193
4. Dyson/Kerr (Zytek) 192
5. Lupberger/Stirling/Dumas (Nasamax-Judd) 182
6. Collini/Hignett/Stack (Jota Zytek) 181
7. Gounon/Frei/Hancock (Courage) LMP2 178
8. Erdos/Newton/Ramos (RML Lola-AER) 174
9. Bouchut/Lamy/Zacchia (Larbre Ferrari) (GTS) 174
10. Deletraz/Hezemans/Piccini (Ferrari) (GTS) 171


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Dries de Smet in LMS op zondag 15 augustus 2004 om 10:15


Andere publicaties op Racingworld.be...