Sprinters Cup: Mooie strijd voor de……2de plaats

Hoeft het nog gezegd dat Tony Kevers terug met kop en schouders boven de rest uitstak? Uiteraard zal de overschot van pk’s tegenover de concurrentie er wel voor een stuk tussenzitten, al kunnen we niet ontkennen dat deze sympathieke Waal ook nog ferm aan een stuur kan draaien. Hij zorgde er immers mee voor dat Dehaye-Racing afgelopen zaterdag terug driemaal op het podium stond. Eénmaal bij de Sprinters en tweemaal (Dehaye/Kevers en Buytaert/Van Rompuy) in de Touring Cup. Ook in zijn eigen entourage gaan reeds stemmen op om zijn pijlsnelle Golf eens te ruilen met het minder krachtige exemplaar van zoon Pascal, of de race eens aan te vangen vanop de laatste startrij. De laatste wedstrijd in Zolder (De Sprinters maken de verplaatsing niet naar Francor-champs wegen het drukke tijdschema) is voor Tony Kevers toch maar een formaliteit, want de titel is zo goed als binnen na vier overwinningen op rij.
Maar voor de overige podiumplaatsen werd er afgelopen zaterdag flink geknokt tussen de VW Golfs van Franky Dhondt, Pascal Kevers en de Renault Clio van Jok Brouns. De BMW M3 van Geert Dierckx, die de tweede chrono lukte, kreeg naar eigen zeggen en tik verkocht in de start en moest zich na een inhaalrace tevreden stellen met de 6de plaats.

Achter Tony Kevers, die ondertussen reeds uit het gezichtsveld van de concurrentie was verdwenen, ontspon zich een thriller tussen voormeld drietal met Edwin Beyers die volgde op korte afstand en eventueel de rol van derde hond kon vervullen. Zover is het niet gekomen. De duels waren op het randje, maar sportief. Pascal Kevers gaf in de voorlaatste ronde een zekere derde plaats uit handen toen hij het offensief opende op Dhondt, maar zich misschakelde. Daarvan kon de Clio van Brouns profiteren om de laagste podiumplaats in te pikken. Freddy Van Sprundel deed zijn leidersplaats bij de Historics alle eer aan en parkeerde zijn Escort op de pole net voor merkgenoot Theo Mouws, de Alfa van Horemans en de TVR van ‘good old’ John Vandevenne.
Oliedrukproblemen deden Van Sprundel echter de das om wat hem terugsloeg naar de zesde eindstek. Cor Van Ham lukte met zijn Porsche een superstart,
maar deze positie werd snel overgenomen door de TVR Griffith van John Vandevenne. Van Ham verdween trouwens vrij vlug in het opgavekamp.
Toen was het de beurt aan Corry D’Hooge (GP Spyder) om met de TVR 3000M van Koeken en de BMW 2002 turbo van Moerman in zijn spoor de leidersplaats te bestoken tot ook de BMW rokend de piste moest verlaten. Toen de GP Spyder van D’Hooghe een ‘stop and go’ kreeg, was het pleit beslecht en kon de TVR Vixen van Selders nog aansluiten en zijn merkgenoot Koeken nog naar de 3de plaats verwijzen. Drie TVR’s op het podium dus. Maar dit kreeg nog een staartje omdat Vandevenne door de koersdirectie om nog onduidelijke reden werd bedacht met twee ronden straftijd. De man uit de Westhoek tekende beroep aan, waardoor de uitslag tot op heden nog onder voorbehoud is.

TOP 10 SPRINTERS CUP ZOLDER

1. TONY KEVERS-VW GOLF
2. FRANKY DHONDT-VW GOLF
3. JOK BROUNS-RENAULT CLIO
4. PASCAL KEVERS-VW GOLF
5. EDWIN BEYERS-VW GOLF
6. GEERT DIERCKX-BMW E30 M3
7. PETER COMMIJS-RENAULT R5
8. TOM VAN DE PLAS-TOYOTA YARIS
9. JOHN VANDEVENNE-TVR GRIFFITH
10.GERARD VAN DER SLUIS-HONDA CRX-VTEC



   



Dit artikel werd gepubliceerd door Dries de Smet in Nationaal op zondag 15 augustus 2004 om 17:29


Andere publicaties op Racingworld.be...