Vitaphone Saleen aan de leiding in Imola na 1 uur wedstrijd

Zoals reeds het hele weekend was ook bij de start van de Fia Gt race te Imola de zon overvloedig van de partij. Wanneer om 11u15 het licht op groen ging, lieten Capellari en Gollin geen twijfels bestaan over hun bedoelingen: ze stormden er ondanks het handicapgewicht van 100 kg onmiddellijk vandoor. Na een 10-tal ronden kregen we dan de Vitaphone saleen van Alzen en Bartels aan de leiding. De Maserati’s MC12 namen beiden post in de top 10, en de JMB Ferrari van o.a. Bert Longin verdween uit de top 20…
In de N-GT klasse werd de leidende Ferrari 360 Modena op de hielen gezeten door drie Freisinger Porsches.

Klik hier om deze foto in een groter formaat te bekijken

De Lamborghini Murciélago’s toonden zich wat aan de gulzige kant qua benzineverbruik, en het was dan ook Beppe Gabbiani die als eerste de pitlane opzocht voor een tankbeurt. Er waren echter nog andere problemen voor de DAMS bolide, die een pak tijd verloor. Ook de tweede Lambo werd trouwens nog voor het einde van het eerste uur naar de achterste regione verwezen. Heel wat tijdverlies in de pit ook voor de Konrad Saleen, maar die kon uiteindelijk de weg toch verder zetten. In hun gevecht om de tweede plaats, was er een aanrijding tussen beide BMS Ferrari’s…Het is trouwens niet de eerste maal dit jaar dat we dergelijke incidenten zien tussen de BMS wagens.

Top 5 na 1 uur wedstrijd:

1 5 Bartels/Alzen 32 59:35.596
2 11 Peter/Babini 32 + 4.316
3 1 Bobbi/Gardel 32 + 5.743
4 2 Capellari/Gollin 32 + 14.535
5 13 Naspetti/Morbidelli 32 + 24.596



   



Dit artikel werd gepubliceerd door Dries de Smet in FIA GT op zondag 05 september 2004 om 12:20


Andere publicaties op Racingworld.be...