Sylvie Delcour start met de G-Force Pilbeam

Volgend weekend wordt op het wondermooie circuit van Spa-Francorchamps de vierde manche van de Le Mans Endurance Series (LMES) gereden. Dit kampioenschap is een schot in de roos en kan dan ook op de nodige internationale waardering rekenen. De wedstrijden over 1000 kilometer vallen bijzonder goed in de smaak bij de rijders, en grote namen als Rinaldo Capello, Alan Mc Nish, Johnny Herbert en Pedro Lamy zijn vaste deelnemers. Tussen al dat mannelijke geweld, treffen we deze keer ook Sylvie Delcour aan. De Waalse pilote, wiens carrière dit jaar als een vuurpijl omhoog schoot, start er met de Pilbeam Prototype van het G-Force Racing Team...

Klik hier om deze foto in een groter formaat te bekijken

Sylvie Delcour mocht enkele maanden geleden voor het eerst proeven van de prototype racerij. Ze slaagde met glans in haar 'ingangsexamen' in de Formula X, en behaalde in dit internationale kampioenschap meteen een podiumplaats op de Duitse Nürburgring. Nu staat de snelle dame uit Visé dus aan de start van de LMES 1000km van Spa, tussen de ronkende namen van de endurance racerij, en met de Pilbeam Prototype, uitgerust met een Nissan motor. De Pilbeam is een wagen die uitkomt in de LMP2 klasse en naast Delcour ook door Frank Hahn en de Franse endurance rijder Philippe Haesebrouck bestuurd wordt.

"Dat ik aan deze wedstrijd kan deelnemen, betekent veel voor mij", zegt Sylvie Delcour. "Dankzij een extra sponsor heb ik de mogelijkheid om met Frank Hahn en zijn G-Force team samen te werken. De Pilbeam zal wellicht ietsjes tekort komen in de strijd om de algemene overwinning, want tegen de echte toppers uit de LMP1 klasse valt niets aan te vangen. Maar ik ben er wel van overtuigd dat de wagen een goed resultaat kan neerzetten in de LMP2 klasse. Samen met mijn teamgenoten zal ik er alvast alles aan doen om in Spa een goed resultaat te behalen. Voor mij zal het wel wat wennen zijn, maar ik pas me nogal snel aan. Hopelijk hebben we op zondagavond een reden om een feestje te bouwen..."


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Dries de Smet in LMS op dinsdag 07 september 2004 om 12:39


Andere publicaties op Racingworld.be...