Circuit Zolder: Donderdag 23 september, vrije-trainings-dag

Veel regen en slechts vier motards waren helaas de enige entertainers van de voormiddag.

Met het Racing Festival te Francorchamps van dit weekend in het achterhoofd was het dan ook bang afwachten wat de vierwielers ons zouden brengen, iets wat achteraf gezien toch nog zou meevallen.

Marc Goossens en heel even Frans Lamot (Chevrolet Corvette), Anthony Kumpen (Chrysler Viper), Wim Meulders/Werner Moonens (Porsche 996 Biturbo), Alexandra Van de Velde (Mini Cooper S3), de BMW M3 van M-S-E, de Porsche van AD Sport en de US Carworld Viper kwamen nog even langs voor een test alvorens af te reizen naar Spa.

Iets wat ook de intentie was van PSI met de gloednieuwe Porsche voor Vincent Vosse en Fred Bouvy. Ongelukkigerwijs kwam de Porsche net voor de eerste linkse in aanraking met een andere deelnemer, toucheerde even de muur en kwam tot stilstand in de grindbank. Met behoorlijk wat schade werd de Red Bull Porsche dan maar vroegtijdig terug in de buik van de truck gestopt.

Pieter Belmans, Alexandre Marissal, Maxime Soulet, Maurizio Pignato en de Spanjaard Roberto Fueyo waren de Formule Renault 1600 vertegenwoordigers. John Svensson kwam zijn F. Renault 2000 nog vlug enkele keren in de grindbak parkeren in het vooruitzicht van de finale in Zandvoort... Claude Watteyne verraste ons met een Dallara F2 TURBO !!! , waarschijnlijk omgebouwd voor klimkoersen of iets in die zin maar het was bangelijk telkens als de Dallara Turbo op het natte wegdek weg accelereerde en de achterwielen niet altijd de lijn van de voorwielen volgden.

Ook enkele Touring Cup deelnemers: Lieven Goegebuer/Dirk Van Elslander/Bart Van Haverbeke (Porsche 993 Cup), Armand Essers/Daniel Robroeks (Clio Cup), Hendrick De Backer/Michel Schulpé/ Philippe Vanhamme (BMW M3), André Carlier (BMW 325), Noël Dexters/Etienne Dexters (Toyota Supra) en Roger Grouwels/Edward Grouwels (BMW E46).

De Honda Civic Type R van Venn/Allan (Fleper motorsport) kregen we slechts tweemaal te zien. De eerste keer met een behoorlijk sputterende motor , de tweede keer aan een sleeptouw achter de interventiewagen. De Honda van Leyns/Vanhoutte en de grijze Porsche Carrera daarentegen bleken beter tegen water bestand, zij maalden rustig en ongestoord hun rondjes af.

Uit Nederland: Coen-Guus-Jaap Backelandt (DSC Porsche GT3), Peter Commijs (Renault R5) en een Alfa privé duikboot trotseerden deze uitzonderlijk natte dag.

Nota: vanaf 7 oktober zullen de vrije-trainingen op donderdag de naam “Internationale trainingsdag” meekrijgen. Bij leven en welzijn, tot volgende week.

Ronald Janssens
www.RJ-online.be


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Dries de Smet in Nationaal op vrijdag 24 september 2004 om 07:18


Andere publicaties op Racingworld.be...