Goossens plaatst SRT Corvette op pole positie

Tijdens de tweede kwalificatiesessie kregen we het vertrouwde gevecht voor de pole positie tussen SRT en GLPK. Bij GLPK beperkte Anthony Kumpen zich tot een paar opwarmingsrondjes, en liet het kwalificatiewerk over aan Bert Longin. SRT speelde op zeker en stuurde Marc Goossens met de Corvette de baan op. Goossens zette al vlug een tijd van 2.18.880 op de tabellen. Longin opende de jacht en realiseerde 2.19.365, maar beet zich gedurende de rest van de sessie de tanden stuk op de pole tijd van de SRT Corvette. De vijfde pole positie voor SRT dit jaar is dus een feit... “Ik ben uiterst tevreden voor het team, de wagen deed het zeer goed en het team blijft 100% gemotiveerd. Morgen moeten we dit in een mooi wedstrijdresultaat kunnen omzetten!”, aldus Marc Goossens.

David Hart en Duncan Huisman mengden zich met de Vastgoed Viper ook in de debatten, maar moesten zich tevreden stellen met een 2.19.489, goed voor een derde plaats. Op de grid worden ze geflankeerd door een andere Viper, deze van Kuismanen en Hasenbichler.

In de GTB klasse ging de pole positie zoals verwacht naar de nagelnieuwe Porsche RSR van het duo Bouvy-Vosse. Met 2.28.718 bleven ze ruimschoots voor de broers Thiers, die de tweede GTB tijd achter hun naam zetten.

TA werd gedomineerd door de BMW E46 V8 van G&A rijders Severich en Kenis. De tijd van 2.27.454 was tevens goed voor een plaatsje net binnen de algemene top 10.

In TB bleken Moore & Cox zowat vijf seconden sneller dan de verzamelde tegenstand in deze klasse.

Top 10 algemeen :

1. SRT Corvette / Goossens-Lamot / 2.18.880
2. GLPK Viper / Kumpen-Longin / 2.19.365
3. Vastgoed Viper / Hart-Huisman / 2.19.489
4. Kuismanen Viper / Kuismanen-Hasenbichler / 2.21.899
5. PSI Porsche / palttala-van Sande / 2.22.022 (START NIET)
6. Marcos Int'l / Euser-Van Dongen / 2.22.253
7. AD Porsche / Menten-Verbergt / 2.24.305
8. AD Porsche / Wauters-Wauters / 2.25.357
9. RS Porsche / Maes-Verbist / 2.27.091
10. G&A BMW / Kenis-Severich / 2.27.454


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op zaterdag 25 september 2004 om 17:43


Andere publicaties op Racingworld.be...