Zoals gemeld in ons wedstrijdverslag, brak er tijdens de pitstop van de Porsche #35 (Philippe Cracco-David Saelens) een 'brandje' uit bij de pitstop. Insiders wisten ons echter te vertellen dat het om meer ging dan 'zomaar' enkele vlammen. Niettegenstaande de speakers meldden dat er 'een piloot in vuur stond', bleek het echter te gaan om teamleden, pure vrijwilligers....
Ooggetuige en betrokkene Bart Vandecavey: "De auto kwam eerder onverwacht binnen voor een pitstop, met Saelens aan het stuur. Philippe Cracco, zich echter van niets bewust, stond nog de tussenstanden op het scherm te volgen. Ik tik hem aan, hij vluchtte om zijn helm aan te doen..." Maar daar eindigt dit verhaal helaas niet. "Bij het tanken liep er onverwacht benzine over. Stijn (Oosterlinck, nvdr) begon dit op te ruimen met een 'vod' die door iemand werd aangereikt, maar er bleef benzine uit de tank komen. Hoogstwaarschijnlijk deden de tankers net iets teveel brandstof in de tank. Mogelijks werkte de klep niet naar behoren..."
Vandecavey vervolgt: "Ik ging papier halen en stond met de rol naast Stijn, die bezig bleef om de overgestroomde benzine op te ruimen. Me dunkt is er uiteindelijk benzine op de gloeiende remschijven terecht gekomen, waardoor er brand ontstond. Zelf kon ik me net op tijd uit de voeten maken. Jeuk en een lichtrode huid, waren mijn deel. Stijn was er echter erger aan toe. Hij verbrandde zijn schouder en z'n gezicht. Na de eerste hulp, die ter plaatse werd geboden, werd hij overgebracht naar het ziekenhuis voor verdere zorgen. Ondertussen vertoeft hij weer onder ons...Verdere merktekens zouden volgens de dokters uit den boze zijn."
Of hoe enkele vlammen tot een ware nachtmerrie hadden kunnen leiden. Bij deze wenst Racingworld.be een spoedig herstel toe aan Stijn Oosterlinck.
Belcar masters: Het brandje op de Porsche n° 35 en de gevolgen...
Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op dinsdag 25 oktober 2005 om 00:02