Het BTCS seizoen is amper afgelopen en nu al doen diverse geruchten de ronde. We vestigen er uw aandacht op dat dit geruchten zijn die we in meedere kampen hebben opgevangen, maar dat geen van de teams noch rijders een officiële bevestiging wilde geven. Waar rook is, is er echter vuur en Racingworld.be ging iets dieper graven. Soms werden we iets wijzer, soms bleven we met alleen de geruchten achter...
* Bij TRI (Thiry Racing International - MI) zou er op de kampioenenwagen van Jérôme Thiry-Vincent Radermecker ten minste één zitje vrij komen. Kandidaten om dat zitje in te pakken zijn er bij de vleet. Doch, de som die moet neergeteld worden, schrikt velen af... Silhouettes zijn en blijven vrij dure wagens om mee te racen als je alle ontwikkelingen en evoluties wil meemaken... Toch rijden er volgend jaar minimaal (zo hebben we toch vernomen) zeven van die silhouettes mee in dit kampioenschap.
* Vier BMW Silhouettes in 2006. Dat is wat Patrick Slaus ons reeds vertelde in Zolder (Truck GP). Naast de drie wagens die dit jaar al aantraden in het BTCS kampioenschap, zal dus nog een extra bolide worden ingezet door de troepen van Marc Lupant en KS Motorsport. Lupant heeft trouwens één bolide vast ingeschreven voor de wedstrijden over 6 uren in Vallelunga. De inzet van een tweede wagen is nog niet bevestigd, maar de mogelijkheid is er. Wie zich geroepen voelt om 10.000€ neer te tellen (incl. alle kosten) en de 6u van Vallelunga te rijden met een BMW M3 silhouette, mag steeds contact opnemen met Marc Lupant (0475/29.06.99).
* Voor 2005 was er reeds melding van een project met een Ferrari 360 Modena. Dit project kreeg echter nooit voet aan wal. Wat betreft volgend seizoen zijn er maar liefst drie teams bezig om met een dergelijke wagen aan de start van het BTCS Kampioenschap te verschijnen. Eén team zou zelfs twee van die exemplaren willen inzetten. In de wetenschap dat de beste tijd van een F360 Challenge in Francorchamps amper 2.36 bedraagt (gerealiseerd door Vanina Ickx), hebben we toch onze bedenkingen, niet bij de prestatie van Vanina, wel bij deze van de wagen. Tenzij... er een team 'achter' zit dat de wagen conform de reglementen een pak sneller kan maken. Die mogelijkheid bestaat natuurlijk ook en is vast en zeker niet uit te sluiten...
* Gezien men in Zolder het BELCAR paraplusysteem heeft opengeschoven (waar ondergetekende in wezen niks op tegen heeft), lijkt het ons vrij onwaarschijnlijk dat er in 2006 meetings georganiseerd worden waarbij Belcar en BTCS één of meerdere weekends gaan delen. Wat met het 'verloren broertje' Touring Cup dan? Een combinatie tussen BTCS en TC lijkt uitgesloten (de snelste TC wagens zijn pakken te traag tegenover de snelste BTCS wagens, die dan nog niet voluit mogen gaan, gezien de normtijden...). Maar ook een combinatie tussen Belcar en BTCS zou ons grote ogen doen openen. OK, Marc Duez en Martial Chouvel bewezen afgelopen weekend, tijdens de Belcar Masters, dat een geëvolueerde BTCS wagen (Porsche 997 Supercup) een top-5 waarde heeft in Belcar, maar hoevelen doen hen dat na? Belcar, BTCS en TC op één weekend? Tja, dan weten we nu al wie de grote verliezer is...
* Sylvie Delcour, voormalig Europees VW Fun Cup kampioene, winnares van twee Gouden Helmen, reeds twee keer door de RACB aangewezen als 'vrouw van dienst', en dit jaar in BTCS actief bij GPR, greep haar kans op twee wielen, tijdens de Yamaha Girls Maroc Raid 2005. Hoewel in deze raid het amusement de bovenhand nam van de competitiefactor, bracht onze Racingworld-Lady het geheel tot een goed einde. Dat Delcour de smaak te pakken heeft is buiten kijf. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze ons op vier wielen in de steek zal laten. Diverse projecten staan op touw. Meer daarover later...
De geruchtenmolen draait snel...
Dit artikel werd gepubliceerd door
in BTCS op woensdag 26 oktober 2005 om 15:58