Niets speciaals te melden van op het Limburgse Circuit vandaag. Enkel de aanwezigheid van het KTR team (met twee Formule Renault 3.5 bolides) kon nog iets goedmaken. Van de voormiddag onthouden we enkel de stukken v/h circuit die blank stonden door de hevige regenval van de voorbije nacht, in combinatie met hopen bladeren die de afwatering 'waterdicht' hadden afgesloten. Extra werk voor de veiligheidsmensen en een vertraging van ruim 30min...
Na de middagpauze kwamen de twee bolides van het team uit Keerbergen te voorschijn voor een exclusief half uurtje. Gastpiloot was de jarige Mark Geyskens, beter gekend als de Advocaat van de vzw Terlamen. Na een stuntelig vertrek kwam er na enkele ronden toch wat snelheid in de #14. Ondertussen was ook de tweede bolide (#15) uit de stal gehaald en daar zagen we de Nederlander Xavier Maassen achter het stuur. Het half uurtje, exclusief voor KTR, liep nog even uit door een schuiver van onze jarige zodat de andere aanwezigen pas rond 14 uur het asfalt konden verkennen.
'Het asfalt verkennen' is echter veel gezegd. Vermoedelijk staan er aan het station van Hasselt minder taxi's dan er vandaag op het circuit in Zolder te zien waren. Nu ja, sponsors zijn heel belangrijk en deze willen ook wel eens meerijden in de wagen waar hun logo (lees euro's) opkleven. Vandaar waarschijnlijk het wederzijds begrip tussen de tragere taxi's en de racers met iets meer speed op de teller.
Belcar: Dennis Bogemans/Marc Maton (Porsche GT3 Cup), GS Motorsport (BMW E46 M3 V8), De Bock/Mario Josten (GS Motorsport BMW E46 M3), Tavernier (Porsche), Guino Kenis/Michael De Keersmaecker/Wim Lumbeeck (BMW 130i), Luc "Bongou" Gevers/Lieven Goegebuer (Porsche 996), Wim Jeuris (First Motorsport Porsche) en een Belcar project met Christian Kelders en Rudi Penders voor het testwerk (ex Jan Jacobs Porsche 996 RS).
Touring Cup: Tim Joossen/Christophe Pampel (BMW M3 GTR), Dirk Willems (BMW Compact), Bart Van Samang (Marcos Mantis), Françis Scheers (Mercedes), Patrick Michiels (Clio), Eric Bruynoghe/Duparcq (Honda Civic), Kris De Bruyn (Toyota Corolla), Roby Vissenberg (BMW 325 DTC), Raymond Raus (Porsche) en Patrick Poncelet/Christian Kelders (Porsche).
Verder zagen we nog: Sébastien Ugeux (Mini), Dirk Schoovaerts (Mini), Jürgen Van Hover (Mini), Vankeirsbilck (Clio), Wim Daems (Porsche), Michaels Pilz (Ford Escort), Yves Van Nijen (FR 1.6), Suntjens (FR 1.6), uit Zandvoort de 23 jarige Rebecca Hebelinck (Yaris), uit St Truiden het Domec team (Radical), Danny Oger (Radical) en een handvol BRL bolides met o.a. Pieter Belmans.
Afronden doen we met: Elmer en Herman Buurman (Marcos LM 600) en het Mechelse RBM-team "Bart Mampaey" met twee BMW 320i WTCC sprinters. Eentje voor Andy Priaulx en een blanco exemplaar voor nieuwkomer (en BMW versterking) Duncan Huisman.
"Crash boom bang". Helaas, maar rond 16u. parkeerde een "gastrijder" de snelle Euroracing BMW M3 GTR na een slipper in de rechter bandenmuur aan de Bianchi-bocht. Piloot OK, maar aan de wagen zullen nog enkele uurtjes werk zijn, vrees ik.
Bij leven en welzijn, tot volgende week.
Ronald Janssens
www.RJ-online.be
Circuit Zolder: Donderdag 3 november 2005 , Internationale trainingsdag
Dit artikel werd gepubliceerd door
in Nationaal op vrijdag 04 november 2005 om 09:02