GLPK-Carsport leidt de dans tijdens de tweede vrije training

GLPK-Carsport - Corvette C6-RHet Vlaams-Nederlandse GLPK-Carsport wist zich in Oschersleben tijdens de tweede vrije training tot snelste van het hele FIA GT-veld te kronen. Mike Hezemans stuurde de gele C6-R in iets meer dan 1 minuut en 22 seconden rond de Duitse omloop. De Zakspeed Saleen S7R was de naaste achtervolger, maar moest al meer dan 6 tienden toegeven. Derde op meer dan 7 tienden was de Vitaphone Maserati MC12 van Bartels/Bertolini. Op de vierde plek (en op meer dan een volle seconde) treffen we de Aston Martin DBR-9 van Deletraz/Piccini aan. Davies/Biagi sluiten de top 5 af; waardoor we alweer niet minder dan vier verschillende merken op de eerste vijf plaatsen zien eindigen.

Waar er een en al diversiteit heerst in de top-5 van de GT1-klasse, is er in gelijke mate hegemonie in de GT2-klasse. Ferrari, Ferrari en nogmaals Ferrari. Niet minder dan de vijf snelste bolides in GT2 zijn van de Italiaanse fabrikant, met het exemplaar van Bobbi/Aguas op kop, gevolgd door dat van Niarchos/Mullen. De derde Ferrari 430 GT2 is die van Salo/Melo; het Fins-Italiaanse duo dient echter wel meer dan een seconde toe te geven op de twee eerder genoemden.

De Gillet Vertigo van Kuppens/Leinders treffen we aan op een voorlaatste stek.

Top 15
1. Hezemans/Longin/KumpenCorvette C6-R1:22.020
2. Bert/JanisSaleen S7R+0,643
3. Bartels/BertoliniMaserati MC12+0,765
4. Delatrez/PicciniAston Martin DBR-9+1,119
5. Davies/BiagiMaserati MC12+1,240
6. Wendlinger/Peter Aston Martin DBR-9+1,835
7. Gollin/Babini Aston Martin DBR-9+1,970
8. Bouchut/Kox/BartyanLamborghini Murcielago GTR+1,970
9. Pescatori/Ramos Aston Martin DBR-9+2,942
10. Balfe/DerbyshireSaleen S7R+2,962
11. Bobbi/AguasFerrari 430 GT2+4,196GT2
12. Niarchos/MullenFerrari 430 GT2+4,377GT2
13. Salo/MeloFerrari 430 GT2+5,414GT2
14. Sugden/Alexander-DavidFerrari 430 GT2+5,440GT2
15. Kinch/KirkaldyFerrari 430 GT2+5,869GT2

Foto: Hans Saenen / GLPK-Carsport


   



Martijn Wouters

Van onze redacteur

Martijn Wouters

Dit artikel werd gepubliceerd in FIA GT
op zaterdag 01 juli 2006 om 11:14


Andere publicaties op Racingworld.be...