Reacties na het Racing Festival (deel 3)

Bert Longin – GLPK Racing: "De annulering van alle rondetijden uit de eerste kwalificatie was een harde sanctie, maar ik moet geen excuses zoeken. De eerste rij ging volledig naar onze concurrent SRT dat zijn huiswerk goed gemaakt heeft en het reglement volledig heeft benut. Ik wil nog eens benadrukken dat er iets mis is met het reglement ivm strafgewicht voor gastauto's. Ik nam een superstart en lag in Brussels al in derde positie. Enkele ronden later kon ik beide Corvettes inhalen en dat verraste me, zeker als je weet dat de wagen van Heylen géén strafgewicht had. Ik sloeg een kloofje maar werd enkele ronden later gehinderd op de Radaillon waardoor ik even van het gas moest en beide SRT wagens me opnieuw konden inhalen. Ik mocht opnieuw beginnen en dat lukte ook nog eens. Opnieuw haalde ik beide concurrenten in maar ik verloor de leiding door de uitgerukte safetycar. "

Anthony Kumpen – GLPK Racing: "Toen de safetycar weg was had ik nog 25 minuten op vooraan te raken. Ik ging op het gas en baande me in het verkeer een weg naar voren. Op een kwartier van het einde zat ik in het spoor van Jos Menten. Gedurende een drietal ronden probeerde ik hem meermaals voorbij te gaan, maar Jos hield de deur dicht. Tijdens die drie ronden dat ik achter Jos Menten reed merkte ik dat er één plaats op het circuit was waar ik hem kon verschalken... de busstop. Net voor de bocht kwam ik uit de slipstream en merkte toen pas dat er een tragere Porsche zat. Ik ging het gras op en hoopte dat de Porsche in zijn spiegels zou kijken om mij zo nog te kunnen ontwijken, maar dat was ijdele hoop. Ik tikte hem aan, de wedstrijd zat er op. Misschien had ik hem eerder moeten opgemerkt hebben, maar ik was zo gefocust op de strijd met Jos dat ik niets anders in de gaten had. Ik heb de situatie verkeerd ingeschat. Ook al was dit ongeval er niet geweest, dan nog hadden we de wedstrijd niet kunnen winnen, als gevolg van de safety car interventies. We hebben wel de snelste tijden gedraaid in alle officiële sessies en de race, maar ere wie ere toekomt, onze concurrent SRT heeft zijn huiswerk goed gemaakt, ze waren sterk in Francorchamps."

Georges Colman – NGT Racing: "Ik heb mijn eigen wedstrijd gereden en kon me makkelijk in de top-5 handhaven. Zonder risico's en met in het achterhoofd dat we de wagen dienden te sparen, kon ik het stuur aan Stef overgeven. Jammer genoeg viel onze stop tussen twee safety-car-periodes en hadden we dus niet echt veel geluk met onze, goed uitgekiende, strategie. We verloren één ronde door het hele gebeuren. Tel daarbij dat Stef bovendien het grootste deel van zijn stint achter de veiligheidswagen reed en je zo geen plaatsen goed maakt, dan weet je het wel."

Stef Vancampenhoudt – NGT Racing: "Het moet allemaal wat meezitten en dat tikkeltje geluk hadden we vandaag niet. We worden zevende in de klasse 16de algemeen en dat is niet naar verhoopt. Anderzijds merk ik dat we wel derde in het kampioenschap staan en maar twee eenheden minder dan de concurrentie tellen in de strijd om de tweede plaats. Dan is zo'n resultaat natuurlijk dubbel jammer. Maar goed, we zullen in Zolder er alles aan doen om de situatie recht te zetten. We zijn overigens nog met zeven teams in de strijd om die tweede plek! Het team heeft een heel jaar hard gewerkt en er zijn nog omstandigheden die maken dat we die tweede plaats absoluut willen!"


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op dinsdag 10 oktober 2006 om 09:01


Andere publicaties op Racingworld.be...