SRT zet een punt achter het Belcar kampioenschap

Na de prachtige dubbel van SRT afgelopen weekend in Spa, vertrekt het team deze week nog richting Le Mans om er de zesde manche van de FFSA-GT af te werken. Meteen daarop reist het team van Patrick Selleslagh naar Magny-Cours door, om er ook het zevende en laatste weekend van het Franse GT-kampioenschap te betwisten, en dit telkenmale met beide Corvettes C5-R. Dit houdt meteen ook in dat het team dit seizoen niet meer in België aantreedt. "We nemen van de Belcar Original afscheid op een hoogtepunt, na de zeges in de 24 uur van Zolder en het Spa Racing Festival, en focussen nu reeds op 2007. Onze toekomst ligt, daar we de volgende seizoenen ook in GT1 actief blijven, in de FFSA-GT en niet meer in de Belcar Original. Vandaar onze keuze om zowel de wedstrijden in Le Mans als Magny-Cours met onze twee wagens af te werken. SRT moet vandaag keuzes maken, om volgend seizoen opnieuw op hoog niveau te presteren. We zijn ons ten volle van de consequenties voor het Belgisch kampioenschap bewust, maar voor ons team ligt de toekomst in GT1 en dus in Frankrijk of eventueel in een internationale serie zoals de LMS", legt Patrick Selleslagh uit.

De keuze voor Le Mans en Magny-Cours valt ook met het einde van een tijdperk voor SRT samen. De wedstrijd in Spa was de laatste waar de fans de Corvettes in de vertrouwde Ambi-Pur en Williams-kleuren konden zien. Beide merken, die door Sara Lee gecommercialiseerd worden, sierden zes seizoenen lang de wagens van SRT. "Dat klopt", beaamt Patrick Selleslagh. "Sara Lee is een van de peilers van het succes van het team. Mede dankzij hen zijn we gegroeid en staan we vandaag op het bereikte niveau. Maar vandaag scheiden onze wegen, al kunnen die op een dag terug kruisen; daar kan je vandaag geen uitspraak over doen. Er rest mij niets anders meer dan de mensen van Sara Lee uitvoerig te bedanken en hen veel succes met hun sportsponsorship in de toekomst toe te wensen."

Maar het afscheid van Belcar en Sara Lee betekent niet het einde van de banden met de Belgische autosport. Komend weekend maakt Guino Kenis immers zijn debuut bij SRT. Guino maakte enkele weken geleden kennis met de C5-R in Zolder en krijgt dit weekend zijn vuurdoop op het mythische Le Mans, waar ook het DTM-circus neerstrijkt. "Ik was, na mijn shake-down in Zolder, meteen weg van de wagen en wilde meer. Door omstandigheden bood de kans zich aan om in Le Mans te rijden en ik ben er dan ook op ingegaan. Ik ga echter niet naar daar als 'toerist', ik wil me in Le Mans meten met de betere B-rijders, en een goed resultaat neerzetten." Guino Kenis rijdt met Eric Cayrolle aan zijn zijde, terwijl Romain Brandella en Thierry Stepec de tweede wagen bemannen. In Magny-Cours is het 'back to normal' met de teams Bouchut-Bervillé en Soave-Cayrolle. "En ik wil Patrick absoluut een eerste zege in de FFSA-GT schenken", weet de Franse topper Bouchut, afgelopen weekend met Jan Heylen nog winnaar in Spa.

"Alhoewel het seizoen nog niet ten einde is, zou ik toch alle rijders, medewerkers, vrienden en fans van het team voor de prachtige Belcar-jaren willen bedanken. We hebben er samen heel mooie en soms ook minder makkelijke momenten gekend en ik ben iedereen daar zeer erkentelijk voor. Maar we treden zeker nog in België aan. In 2007 vermoedelijk niet in de Belcar, maar wie weet, staan we er terug tijdens de 24 uur van Francorchamps of de 1000 kilometer op hetzelfde circuit enkele weken later", sluit Patrick het Belgische verhaal af.

Wat 2007 brengt, is nog niet 100% zeker. "Eerst dit jaar afwerken", lacht hij. "Maar op dit ogenblik zijn de Le Mans Series toch de prioriteit nummer twee, na het Franse GT-kampioenschap. Over de wagens kan ik ook nog geen uitsluitsel geven. Misschien doen het we nog een seizoen met onze vertrouwde C5-R's, maar een C6.R behoort eveneens tot de mogelijkheden. We houden het publiek zeker op de hoogte."

SRT press


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op woensdag 11 oktober 2006 om 22:31


Andere publicaties op Racingworld.be...