Jo Jamers: "In Donington moeten we vooral scoren en punten pakken."

Komend weekend wordt op de Britse omloop van Donington Park de tweede wedstrijd verreden van de Mediagroep Van Dyck Belcar 2007. Bij First Motorsport maakt men na de openingsrace op Circuit Zolder een round-up en kijkt men voorzichtig naar de toekomst. Ondanks het feit dat het duo Haane/Stielstra een goede wedstrijd reden en net na de Aston Martin op de 7de plaats algemeen eindigden, zat er volgens de Zolderse Porsche-specialist méér in.

"Na een uitstap in de zandbak verloren we de splitter, wat de Porsche 997 GT3 door het gebrek aan downforce een onderstuurd karakter gaf. we verloren ook een zestal seconden tijdens de pilotenwissel omdat de wagen in derde versnelling stond. Bij een sequentiële bak moet je dan enkele handelingen opnieuw doen en verlies je zodoende tijd. Zes seconden zijn op zich niet véél, maar nu dat de wagens zo dicht bij elkaar aanleunen kan dit wel van groot belang zijn. Ik ben zeker dat Henk Haane de Aston Martin en de Prospeed-Porsche nog had kunnen inpakken. Een vijfde plaats was mogelijk. Maar we mogen niet klagen. Met onze drie wagens hebben we de tweede, vierde en vijfde snelste pitstop gedaan. Iets waar we véél op hebben geoefend en zijn vruchten duidelijk afwerpt. Ook in Klasse 2 hebben we het behoorlijk gedaan met een podiumplaats voor Nelissen Grade/Van Uytsel en de vierde stek voor Jeuris/Vetters na een flinke uitstap in de bandenmuur."

"Wat Donington betreft hoop ik dat we in dezelfde richting blijven. De periode tussen de levering van de Porsche 997 en de Belcar First Race was zéér kort. Véél tijd om te trainen zat er niet in", gaat Jamers verder. "Tussen de eerste en de tweede wedstrijd zitten er amper drie weken. En door het feit dat de wagens richting carrosserie moesten, zaten we terug met een gebrek aan tijd om degelijk te trainen. Maar er is duidelijk nog ruimte voor progressie. Niet alleen in Divisie 1, maar ook voor onze piloten die de 996 Supercups bemannen in de Divisie 2. In Donington wil ik toch vooral aankomen en punten pakken. Een plaatsje tussen de top 7 moet terug tot de mogelijkheden behoren en indien we binnen de top 3 rijden van het Porsche-veld ben ik tevreden. Henk Haane kent de omloop nog van vroeger en dat kan een voordeel zijn. Anderzijds kan de oppositie gevaarlijker uit de hoek komen dan tijdens de Belcar First Race. Donington is vlugger en de meeste andere GT3-wagens (Corvette, Aston, Viper, Mosler) beschikken over méér vermogen en koppel dan de Porsches. Het is afwachten hoe de piloten zich zullen aanpassen op onbekend terrein."

First press


   



Dit artikel werd gepubliceerd op dinsdag 17 april 2007 om 10:21


Andere publicaties op Racingworld.be...