Frank Thiers - Scuderia Monza: "Om moedeloos van te worden. Telkens worden wij het slachtoffer van een externe factor. Een klapband en tweemaal rommel op de piste, wat resulteert in drie platte Ferrari's. Ik was trouwens niet de enige wagen die problemen had en een schuiver maakte. Net voor ons was een Porsche in de vangrails gegaan en doorgereden met een lekke radiator. Nog even voordien reed een zwaar rokende Mosler reeds enkele ronden rond met motorproblemen. Is die Porsche daar het slachtoffer van geworden of is het een samenloop van omstandigheden? Ik weet het niet. Wat ik wel weet dat wij terug het grootste slachtoffer zijn. In ieder geval gaan wij ondanks de zware tegenslagen het kampioenschap afwerken en staan we op 18 & 19 oktober terug aan de aftrap van de laatste twee manches van het Belgian GT Championship met de Ferrari F430 waarmee we de 24 Hours of Zolder afwerkten."
Jurgen Van Hover - Speedlover: "Ik nam een goede start en sprong van plaats 15 naar de 12de stek. Ik lag in gevecht met de Ferrari van Thiers en raakte er uiteindelijk toch langs, maar in de vierde ronde had ik plots abnormaal onderstuur. Het voelde net aan als een lekke band en meldde meteen over de radio aan de pitcrew dat ik op komst was. Uiteindelijk bleek een draadstang van een kogelgewricht aan het linkervoorwiel gebroken te zijn. Speedlover repareerde de auto nog in een recordtempo maar we hadden toch meer dan een half uur verloren. Vele andere deelnemers hadden eveneens technische problemen en daardoor lagen we derde toen we weer de pits uitreden. Zo zijn we ook over de finish gegaan. Helaas hadden we minder dan 70% van de wedstrijd afgelegd. We mochten wel op het podium maar werden niet geklasseerd. Waarom breekt zo een draadstang? Tja, ik had nochtans niets geraakt en bij mijn weten Tom Langebergh, de tweede piloot, ook niet. We hebben de volledige 24 uur gedaan met dat ding zonder ook maar 1 mankement en nu was het na 4 ronden al prijs. Racewagens; het is altijd wel iets."
Guino Kenis - G&A Racing: "Alles was tot in de puntjes voorbereid. We wisten exact wanneer Michaël moest vertrekken om op tijd in Maasmechelen te zijn. Maar de vertraging van 15 minuten hadden we uiteraard niet ingecalculeerd. Indien de wedstrijd op tijd was begonnen kon ik iets langer in de wagen blijven alvorens de wagen uit handen te geven aan Michaël. Dan had mijn laatste stint een kleine 15 minuten minder lang geduurd, kwam ik niet in de problemen met de benzine en konden we de wedstrijd winnen. In ieder geval ben ik niet ontevreden. We doen drie pitstops en eindigen nog vijfde algemeen op 4/10 sec. van de vierde plaats en 8 seconden van het podium. We hebben er dit seizoen reeds een pole en een overwinning opzitten in Francorchamps. Een tweede was prachtig geweest. Tijdens de slotmanche in Zolder gaan we er alles aan doen om het seizoen in schoonheid af te sluiten. Maar Francorchamps ligt onze Mosler beter dan Zolder. Met de verplichte kleine vleugel en de smalle banden ontwikkelen we een hoge topsnelheid terwijl we in de snelle situaties dan echt op de limiet moeten gaan omdat we daar dan weer over een minder goede baanligging beschikken. Ikzelf ga me als wagenbouwer toeleggen op de GT4 European Cup terwijl Michaël doorgaat in het Europees Rallycrosskampioenschap. Indien de Mosler nog mag doorgaan in het Belgian GT zal ik die trachten te verhuren. Verder staan nog de 24 Hours of Francorchamps (Mosler) en de 24 Hours of Dubai (BMW Z4 Coupé GT4) op het menu."
Francorchampagne: reacties na de race (deel 3)
Dit artikel werd gepubliceerd door
in Belgian GT op dinsdag 23 september 2008 om 23:19