Niemand had voor de 24 Hours of Zolder zijn geld willen inzetten betreffende de kansen van NGT Racing in de titelontknoping. Twee wedstrijden, een overwinning en een tweede plaats verder staat het team uit Grimbergen aan de leiding in het teamkampioenschap met 3,5 punten voorsprong, tweede in Division 1 (GT3) met een half puntje achterstand en derde in de Driver Challenge op 12 punten van de leidende Ferrari van Bouvy/Coens.
Komend weekend zijn in het kader van de FIA GT op circuit Zolder nog een pak punten te verdienen tijdens de twee laatste races van telkens 60 minuten. 20 voor het Team Championship en de Division 1 (GT3) en 40 in de Driver Championship. Deze drie titels zullen worden bevochten tussen de Porsches Cup S van NGT Racing en GPR Racing en de Ferrari F430 van Bouvy/Coens. Maar uiteraard mogen we ook de andere zwaargewichten niet vergeten die de titelpretendenten nog belangrijke punten kunnen afsnoepen. Vooral de Moslers van Gravity Racing en G&A Racing en de Vipers van A+ Racing en KRK Racing mogen niet over het hoofd worden gezien. Er zullen geen cadeaus worden uitgedeeld.
"Het wordt ieder voor zich", stelt uitredend Belcarkampioen Bart Couwberghs. "Zowel GPR, Francorchamps Motors als wijzelf zitten in dezelfde situatie en iedereen moet scoren. Vooral de eerste wedstrijd is van kapitaal belang. Pas daarna zullen we weten waar we staan. Mijn titel verdedigen in de Driver Championship zal moeilijk worden indien de Ferrari van Bouvy geen problemen kent. En daar mogen we uiteraard niet vanuit gaan. De titel in de Team Championship is momenteel prioriteit. Het zou prachtig zijn voor NGT Racing tijdens hun eerste seizoen op het hoogste niveau".
"Ik sta voor het belangrijkste weekend uit mijn carrière", treedt Ruben Maes zijn kompaan bij. "Vooral twee goede chrono's tijdens de kwalificaties zijn van groot belang. Een goede start kan wonderen doen tijdens dergelijke korte wedstrijden. Ook voor mij primeert het kampioenschap voor teams. Ik hoop op een droge piste, want bij regen is de Ferrari die voorzien is van ABS in het voordeel".
Teambaas Marc Maton heeft alle mogelijke scenario's uitgedokterd.
"Voor de titels in de Division 1 en de Team Championship zit alles héél close bij elkaar. In de Driver Championship liggen de kaarten anders. Niettegenstaande deze dubbele punten biedt, zal het moeilijk worden als iedereen gespaard blijft van pech. Eén ding is zeker; Er zal gesprint worden van de eerste tot de laatste meter en we mogen geen steken laten vallen. Ook niet tijdens de kwalificaties, want een goede startplaats is nu méér dan ooit van kapitaal belang. De wagen staat in optima forma en het team is er klaar voor. En we gaan niet in functie van de concurrentie mogen rijden. Indien we achter een Mosler of Viper rijden moeten we blijven aanvallen. Want die wagens kunnen dan dienen als buffer en de rest punten afpakken. Er is geen ruimte voor strategie. Spijtig is wel dat er een minimum tijd is opgelegd tijdens de pitstops. Want daar kunnen wij het verschil maken".
NGT press
NGT Racing is klaar voor de seizoensafsluiter!
Dit artikel werd gepubliceerd op dinsdag 14 oktober 2008 om 22:05