Kumpen snelt naar pole voor eerste wedstrijd - NGT en Francorchamps op rij twee

#24 Gravity Racing International - Mosler MT900Gravity Racing International is duidelijk op wraak uit. De troepen van Loris de Sordi en Willy Plas kenden geen gemakkelijk jaar en hopen in Zolder het seizoen in schoonheid af te sluiten. Door de volledige eerste startrij in te palmen, ziet het er voorlopig goed uit voor de Brits-Amerikaanse wagens. Met tijden in de buurt van de GT2's, snelste Anthony Kumpen naar de kop van het klassement, op de voet gevolgd door zijn teamgenoot Ron Marchal. Best of de rest was ontegensprekelijk een verrassend snelle Damien Coens, die met een derde chrono meer dan behoorlijk presteerde.

#03 Francorchamps Motorsport - Ferrari F430 GT3De Ferrari F430 GT3 van Francorchamps Motors krijgt op de tweede rij het gezelschap van Bart Couwberghs - de snelste Porschist van het Belgian GT-veld. Henk Haane snelde met de Lamborghini Gallardo GT3 naar de vijfde plaats, voor Michael de Keersmaecker die een knappe zesde tijd uit de G&A Mosler perste. Greg Franchi stelde teleur met de GPR Pino Racing Porsche 997 GT3 Cup S en kwam op de zevende plaats uit. Naast Franchi vinden we Koen Wauters, onderweg in de Dodge Viper Competition Coupé van AD Sport. Menno Kuus (A+ Racing) en Hans Thiers (Scuderia Monza) sluiten de top-tien af.

1. #24 Gravity Racing International - Mosler MT900 - 1:32,870
2. #25 Gravity Racing International - Mosler MT900 +0,083
3. #03 Francorchamps Motorsport - Ferrari F430 GT3 +0,787
4. #11 NGT Racing - Porsche 997 GT3 Cup S +0,844
5. #10 JD Competition by Astromega - Lamborghini Gallardo GT3 +0,856
6. #45 G&A Racing - Mosler MT900R +0,929
7. #01 GPR Pino Racing - Porsche 997 GT3 Cup S +1,077
8. #09 AD Sport - Dodge Viper Competition Coupé +1,308
9. #04 A+ Racing - Dodge Viper Competition Coupé +1,593
10. #02 Scuderia Monza - Ferrari F430 GT3 +1,678
...
15. #250 First Motorsport - Porsche 997 GT3 (leider D3)
21. #123 Powercars Racing - Porsche 996 GT3 (leider D2)
...
23. #321 KS Motorsport - Ginetta G50R (leider D4)

Foto's: Marnik Mouchaers


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in Belgian GT op zaterdag 18 oktober 2008 om 15:24


Andere publicaties op Racingworld.be...