Joost Vollebergh - JD Competition: "Onze ervaring met de wagens is positief. Maar we moeten wel het één en ander herbekijken. Zo is het niet normaal dat wij weken en weken op wisselstukken dienen te wachten, voor dergelijke dure racewagens. Wij missen zo, met onze derde wagen, de laatste races van het seizoen. Ook is het format van twee races van één uur wel knap, je kan volop knokken en strijden, maar voor een team met drie wagens is het moeilijk. Door de beperkte tijd om te wisselen wordt het met drie wagens wel erg nipt om alles goed uit te voeren en tegelijkertijd nog en goed estrategie te volgen. Daarom zou het volgend jaar wel eens zo kunnen zijn, dat we maar met twee wagens naar het nationale kampioenschap afzakken. Op die manier kunnen we ons beter focussen en nog enkele podia aan de drie van dit seizoen toevoegen."
Loris de Sordi - Gravity Racing International: "Wij hebben de rijders in huis om het kampioenschap te winnen, maar helaas hebben we het geluk niet aan onze zijde gehad. Te vaak werden we door technische problemen geremd, technische problemen die ons er van weerhielden om tot het einde mee te strijden. Technische problemen die uit de handicaps voortkwamen die onze wagens opgelegd werden. Vooral het gewicht heeft ons daarin behoorlijk parten gespeeld."
Bert Longin - Gravity Racing International: "Vincent was sneller dan ik, maar ik heb mijn lijn en positie enorm verdedigd. Hij is me na de finish komen feliciteren, wat ik uitermate gewaardeerd heb. Hij is een professional op en naast de piste en het is een plezier om met zulke rijders op het circuit tot het uiterste te gaan. In ieder geval zijn Gravity, de Belgian GT en het publiek de grote winnaars van dergelijke races."
Loris de Sordi - Team manager Gravity Racing International (race 2): "Ron Marchal strandde op de finishlijn, wat eigenlijk een beetje wijst op de zeer professionele houding van Kumpen die niet afgaf en tot op de meet voor de zege gestreden heeft. Wat volgend seizoen betreft? Blijkbaar zijn wij in het Belgian GT niet meer gewenst, maar dat betekent wel, dat in een moeilijke economische conjunctuur er opnieuw twee wagens van het toneel zouden kunnen verdwijnen."
Anthony Kumpen - Gravity Racing International (race 2): "Ik moest meteen denken aan de eerste race waarin Bert op de huid werd gezeten door Radermecker. Nu was het andersom en drong ik aan bij Ron Marchal. Wat ik ook probeerde, hij hield steeds de deur dicht. In de allerlaatste bocht maakte hij een foutje, ging ik buiten om en stevenden we samen naar de finish. Met een wiellengte voorsprong won ik, fantastisch!"
Zolder: Reacties na de wedstrijd (deel 1)
Dit artikel werd gepubliceerd door
in Belgian GT op maandag 20 oktober 2008 om 16:45