Maxime Soulet - GPR Pino Racing (race 1): "Mijn wagen was inderdaad zeer goed, waarvoor dank aan Greg. De Mosler is hier untouchable en ik wist dat de Ferrari in de beginfase tijd verloren had. Dus ik ging er voor. Wat de titel betreft, hebben we het niet helemaal meer in eigen handen, we kunnen niet anders dan aanvallen en na afloop van de race kijken waar we uitkomen.
Pino Sperlinga - Team manager GPR Pino Racing: "Dat is sport. Vorig jaar behaalden we de titel, dit seizoen moeten we ons met twee vice-kampioenentitels tevreden stellen. Natuurlijk hadden we liever de titels gewonnen, maar we zegvierden tot driemaal toe, waren steeds snel onderweg en hebben tot op de streep gevochten. Wat wil je nog meer? Het kampioenschap is een uiterst bevochten strijd geweest, waar je geen fouten mocht maken. Ik zou ook NGT en Francorchamps Motors willen feliciteren, want we hebben een knappe strijd op de piste uitgevochten! Verder gaat een dankwoord naar alle partners uit, Spike Communications, Omni Level, Porsche Center Brussels, Dedecker Cuisines, ARC, D.D. Design, SpeedactionTV, Vanuf & Publiaplic, Racing World, Radio Contact, want zij hebben dit alles mede mogelijk gemaakt. Alles bijeen is nog maar eens gebleken dat de GT3 voor België een goede formule is en dat onze wagen, de Porsche 997 GT3 Cup S, een te duchten wapen is."
Frank Thiers - Scuderia Monza: "We kregen een drive through penalty in de eerste race. Een foutje van Hans die te vroeg de chrono induwde toen hij de pits binnenreed. "We zaten goed in het ritme. Ik gaf de Ferrari nog flink de sporen, maar meer dan een elfde plaats zat er niet meer in. De tweede race verliep stukken beter. Ik was van plan om nog een ronde meer te rijden, maar het team riep me binnen. Indien ik een ronde verder was gereden had ik net als Bouvy en Soulet kunnen pitten tijdens de safety car-procedure en kon Hans als derde aanpikken. We verloren zelfs nog extra 20 seconden in de pitlane met een nukkige koppeling. Dit heeft ons zeker nog een extra plaats gekost, want Hans strandde op de eindmeet maar op 33/100 seconde van de Ferrari van Vosse/Renard. Een derde of vierde eindplaats was mogelijk geweest. Maar we zijn tevreden over de ganse lijn. Het team heeft goed voorbereidend werk geleverd en de Ferrari voelde goed aan. We klokten zeer constante chrono's tussen 1'35" en 1'36" in wedstrijd. Ik denk dat we tijdens het laatste meeting bewezen dat we onze plaats verdienen in het Belgian GT-peloton. Maar toch hebben we ons terug laten vangen aan kleine foutjes die ons enkele plaatsen kostten. We hebben een zwaar leerproces achter de rug. We kijken nu reeds uit naar volgend seizoen, want er wacht een evolutie voor de Ferrari F430 GT3. Met wat meer geluk kunnen we volgend seizoen bevestigen."
Jeffrey Van Hooydonk - A+ Racing: "Een pluim voor het team dat dag en nacht werkte om een defecte versnellingsbak op te lappen, het differentieel te vervangen en tijdens de race nog een cardan te monteren. Het was een spijtige samenloop van omstandigheden dat ons een 0-score bezorgde. Om terug te blikken op het voorbije seizoen: we hebben op een korte tijdspanne in ieder geval flink wat progressie geboekt. Het is nu aan ons om verder te sleutelen en het team nog rendabeler te maken op sportief vlak. Ik ben dan ook druk bezig om bepaalde sponsors zoals LeasePlan en Daikin te overtuigen om zowel het kampioenschap als het team te blijven ondersteunen."
Wim Lumbeeck - A+ Racing: "We hebben een dikke seconde vooruitgang geboekt tegenover vorig seizoen. Afgelopen weekend was mijn doel om een hoge 1'34" op de tabellen te zetten. Een oliespoor tijdens de trainingen heeft daar een stokje voor gestoken. Vorig seizoen was het knokken voor een plaatsje binnen de top 10. Nu eindigden we driemaal zesde en eenmaal 8ste algemeen met een podium in Division 1 tijdens de 24 Hours of Zolder als hoogtepunt."
Zolder: Reacties na de wedstrijd (deel 3)
Dit artikel werd gepubliceerd door
in Belgian GT op woensdag 22 oktober 2008 om 18:39