Spa: Markus Palttala en Paul Daniels met ProSpeed Porsche

JWA was de afgelopen seizoenen één van de LMS-regulars in de LMGT2-categorie. De Porsche 997 GT3 RSR verliet begin 2007 de fabriek in Weissach en werd verschillende malen in de Le Mans Series ingezet. In 2009 zagen we de bolide voorlopig nog niet aan het werk, maar voor de 1000 km van Spa haalt Paul Daniels zijn Porsche 997 opnieuw van stal. Het Belgische ProSpeed Competition, dat in het FIA GT kampioenschap twee gelijkaardige Porsche runt, zal instaan voor de service. Afgelopen week hebben de troepen van Porsche-dealer Rudi Penders de wagen in ontvangst genomen om de bolide opnieuw raceklaar te maken. De Porsche 997 GT3 RSR verschijnt conform de reglementen 2009 aan de start, met aan het stuur eigenaar Paul Daniels en de Vliegende Fin Markus Palttala.

Markus PalttalaNet als vorig jaar zal de Porsche van Daniels en Palttala geschoeid worden met Dunlop-rubbers. Strategisch gezien misschien niet de beste keuze, maar de kwaliteit van de Dunlop-banden is de afgelopen jaren verbeterd: "En bovenal is het uithouding wat primeert", becommentarieert Markus Palttala. "Het is geweldig dat Paul me vroeg om opnieuw met hem in de LMS te racen. Het is een leuk kampioenschap en sinds 2005 heb ik er elk jaar geracet. Voorlopig betreft het een eenmalige deelname, maar als alles naar wens verloopt, hebben we interesse om de rest van het seizoen af te werken."

"We hebben helemaal niet getest en de wagen is pas deze week omgezet naar configuratie 2009. Ik verwacht ons niet vooraan op vlak van pure snelheid, ook al kunnen we profiteren van ProSpeed's ervaring met de RSR. De LMS-wedstrijden zijn van lange adem. Rondenrecords breken heeft weinig waarde, consistentie en strategie zullen de sleutelfactoren zijn. Vorig seizoen heb ik telkens punten gescoord met deze wagen en ik zou graag op dat elan verdergaan. Veel zal afhangen van de banden die Dunlop voor ons zal meebrengen", gaat Palttala verder.

Opvallend is dat Palttala en Daniels de wedstrijd met z'n tweeën zullen afwerken: "We hebben gesproken met een aantal toppers, maar we hebben besloten om geen derde rijder aan te trekken. Paul en ik werken goed samen en op deze manier kunnen we de tracktime tijdens de beide trainingssessies beter benutten", sluit de Fin het verhaal af.

Foto: Marnik Mouchaers


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in LMS op donderdag 07 mei 2009 om 15:14


Andere publicaties op Racingworld.be...