12 Uur van Spa: Traxx Racing opteert voor Renault Clio voor Van den Broeck-Voets-Ubeda

Bart Van den Broeck staat samen met zijn trouwe kompaan Chris Voet terug aan de aftrap van de 12 Uren van Spa BTCS. Deze race rond de klok is voor het duo pas het tweede optreden dit seizoen in de BTCS. Voor het kampioenschap spelen ze geen rol van betekenis en er is dus ook geen druk op de ketel tijdens deze uithoudingswedstrijd. Het duo krijgt ditmaal versterking uit de hoek van de ervaren Sébastien Ubeda. Sébastien is distributieverantwoordelijke bij Renault België en kan een behoorlijk palmares voorleggen. Hij reed verschillende seizoenen in de toenmalige Belcar Endurance Cup met ondermeer Jan Schmook terwijl ook de 12 Uren van Spa BTCS voor hem geen onbekende wedstrijd is.

Ondanks het feit dat Van den Broeck en Voet tijdens het Zolder Star Festival opteerden voor de Alfa Romeo 147 GTA, viel de keuze voor de 12 Uren van Spa uiteindelijk toch op de Clio3 waarmee ze momenteel op de 3de plaats prijken in Klasse 4 van de Dunlop Endurance Cup.

"Met de Alfa reden we goede wedstrijden tijdens het laatst verreden weekend binnen de BTCS. Chris lag tijdens de tweede manche van het weekend zelfs in 2de positie tot hij na een contact met een BMW terugviel in het klassement", verduidelijkt Bart de situatie.
"De baanligging en de remmen maken de Alfa iets sneller dan de Clio. Maar voor de 12 Uren van Spa mikken we op regelmaat en betrouwbaarheid. Vandaar onze keuze voor de Renault Clio. Ook op gebied van consumptie scoort de Clio beter. De Alfa is een stuk gulziger. Met de Clio kunnen we stints rijden van 2u45'. Als we het verschil berekenen moeten we normaliter met de Alfa tweemaal meer richting bevoorrading waardoor we een pak meer tijd verliezen. Twee seizoenen geleden verloren we van alle teams het minst tijd in de pitlane en zodoende was de keuze vlug gemaakt. Neem er dan nog eens bij dat Chris de Clio tijdens de afgelopen weken een complete revisie gaf met het oog op de 12 uren van Spa en de 500 km van Zolder. We komen dus aan de start met fris materiaal. De rest van de het BTCS-kampioenschap werken we dan af met de Alfa terwijl de Dunlop Endurance Cup nog steeds prioriteit krijgt gezien onze aktuele 3de plaats in het kampioenschap. Ik gok op een podiumplaats als we gevrijwaard blijven van problemen. We beschikken niet over de snelste wagen binnen de zeer competitieve klasse T2, maar gokken op de betrouwbaarheid. Een podiumplaats is dan ook ons doel. We starten immers zonder druk op de ketel en moeten het telraam niet bovenhalen in functie van het kampioenschap. Gewoon onze rondjes afmalen aan een strak tempo en tijdens het tweede deel van de wedstrijd opklimmen naar de voorste gelederen. En wat de weersomstandigheden betreft. Voor ons mag het gerust regenen", besluit een optimistische Bart Van den Broeck.

Traxx press


   



Dit artikel werd gepubliceerd op woensdag 03 juni 2009 om 14:27


Andere publicaties op Racingworld.be...