12 Uur van Spa: Reacties na de race (deel 1)

Jo Jamers - Teammanager First Motorsport: "Maar eigenlijk hebben we tegenover enkele weken geleden enorme stappen voorwaarts gezet. Het klinkt paradoxaal, maar de twee opgaven geven echt niet weer hoe het weekend voor ons verlopen is. We waren tegenover de vorige wedstrijden in Spa 2 à 3 seconden per ronde sneller, we speelden voor de zeges mee, zowel in de eerste als tweede race, maar het eindresultaat is uiteraard niet goed."

Bert Longin - First Motorsport (Race 1): "Ik werd vierde en François tweede en we merkten dat de wagen echt veel sneller was geworden. In de eerste sessie verloren we de pole echt maar in laatste minuten, een enorme prestatie gezien de extra rijhoogte en het meergewicht dat we toch meezeulen. We rijden echt over de limiet van de wagen."

François Verbist - First Motorsport: "Maar toen ging het fout, er brak iets af in het wiel en we stonden meteen langs de zijlijn. Een zege was uiteraard geen zekerheid, maar de tweede plek zou sowieso de onze geweest zijn. Ik ben uiteraard zeer ontgoocheld, de wagen is zoveel sneller geworden, het team heeft hard gewerkt, we waren bij de les en dan is zo'n einde echt een ontgoocheling, niet enkel voor de rijders..."

Kris Wauters - KRK Racing (Race 1): "Net als Koen had ook ik een goede start en won ik een plaatsje. Ik kon aanpikken bij de kopgroep, de wagen was in vergelijking met de vorige wedstrijd fel verbeterd. Zeker met een volle tank was er enorm veel tractie vanwege het gewicht op de achteras. De wagens voor mij gingen één voor één pitten zodat ik heel even aan de leiding kwam."

Tim Verbergt - Phoenix Racing: "Deze overwinning doet echt deugd. Het was echt een wedstrijd op de scherp van de snee en zowel ikzelf als Jean-François moesten echt alles uit de kast halen. Een mooie bevestiging van ons vorige succes in Spa."

Jean-François Hemroulle - Phoenix Racing: "Waarom precies weet ik niet, maar de motor ging in veiligheidsmodus en ik geraakte niet meer vooruit. Gelukkig was het team bij de pinken en legden ze me via de radio uit hoe ik al rijdend het euvel kon oplossen. Een veertigtal kostbare seconden gingen echter verloren en de leiders waren gaan vliegen..."


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Tom Gielen in Belgian GT op zondag 07 juni 2009 om 10:42


Andere publicaties op Racingworld.be...