Assen: Reacties na de race (deel 2)

Erik Bruynoghe - Van Beurden Racing: "Tijdens de kwalificatie hebben we het rustig aan gedaan met een zesde chrono in de Klasse. Maar tijdens de race hebben we er beiden flink de pees opgelegd. Vertrokken vanop de elfde plaats algemeen kon ik reeds in de eerste ronde vijf plaatsen opschuiven. Nadien kwam Olivier Van Oost me voorbij en die was samen met Marc Goossens het enige duo dat sneller was in Assen. We klokten zelfs de snelste chrono in wedstrijd. Ik ben heel tevreden over deze uitstap richting Assen. Ik heb alles geven van mezelf en de wagen. Philippe heeft de job schitterend afgemaakt en we strandden na 150 minuten wedstrijd op 50 seconden van de winnaars. Uiteraard hebben ook de mecano's een belangrijke rol gespeeld in het verhaal. Ze leverden terug een perfecte wagen af. RS Racing-Powercars zijn buiten bereik voor de verdere afwikkeling binnen het kampioenschap in Klasse 2, maar voor de tweede en derde plaats zal tijdens de 10 Hours of Zolder nog flink worden geknokt. Voor deze afmattende slotwedstrijd krijgen we versterking van Guy Verheyen."

Wim Jeuris - Saker Belgium: "Alles liep als een trein. Tot plots de wagen héél onstabiel werd. Ik dacht meteen aan een bandenprobleem maar kreeg dan de boodschap binnen dat de achtervleugel een eigen leven ging leiden. Ik moest noodgedwongen van het gas en heb mijn stint volledig uitgereden. Het team heeft dan getracht om met tape de vleugel terug in een goede positie te zetten, maar de druk die daar op komt is te groot en zodoende kon ook Ronald zijn kansen niet optimaal verdedigen. Maar desondanks stonden we toch terug op het podium en door het uitvallen van de leidende BMW komen we nu aan de leiding van het kampioenschap. We zijn dus héél tevreden en kunnen ons nu opmaken voor een zinderende finale in Zolder."

Philippe Van Beurden - Van Beurden Racing: "We hebben gereden voor wat we waard zijn. Meer zit er niet in met de Porsche 996 Supercup. Een probleem met de stroomschakelaar heeft ons wat tijd doen verliezen tijdens de pilotenwissel, maar dat had geen weerslag op de uitslag. Gewoon een perfect weekend. Nu op richting de 10 Hours of Zolder waar we onze tweede stek gaan verdedigen. Er zijn opnieuw dubbele punten te verdienen na 5 & 10 uur wedstrijd en we mogen de concurrentie niet uit het oog verliezen."

Tom Sneyers - Saker Belgium: "We hebben werkelijk alles in het werk gesteld om in Assen een denderend resultaat neer te zetten. De wagen kreeg een extra check up, de verhoudingen werden aangepast, we zijn komen trainen, Herbert Boender was aanwezig, enz. En dan komt de achtervleugel los. Opnieuw wat grijs haar erbij. Wie had dit scenario kunnen voorspellen. We hadden deze race kunnen en moeten winnen nadat de Mazda in de problemen kwam. We hebben wat extra tijd verloren in de pitlane en stranden na fantastische stints van Wim en Ronald op amper een halve seconde van de Lotus voor de tweede plaats en 43 seconden van de overwinning. We lieten 10 punten liggen. Petje af voor de piloten die in moeilijke omstandigheden toch nog naar een derde plaats reden. Positief is dan weer dat we hierdoor samen met de BMW van Recy aan de leiding komen in het kampioenschap. Daar had ik voor willen tekenen bij aanvang van het seizoen. Met Herbert Boender erbij tijdens de 10 Hours of Zolder beschikken we over een snel en homogeen pilotentrio. We gaan ons wel goed moeten bezinnen over de tactische kant van de zaak. De BMW diesel van onze grootste concurrent is zéér zuinig en aan de pomp zullen we veel tijd verliezen. We gaan gewoon alles geven. Het wordt winnen of eervol de tweede plaats verdedigen."


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Tom Gielen in DSMEC op dinsdag 27 oktober 2009 om 19:50


Andere publicaties op Racingworld.be...