Bas Leinders - Marc VDS Racing Team: "Nochtans was het niet zo slecht begonnen. De remproblemen tijdens de vrije trainingen en kwalificaties, die er voor zorgden dat we niet hoger dan een negende startplek kwamen, waren nog voor de start opgelost. Al tijdens de warm-up op zondagochtend kon ik vaststellen dat het team ze had weggewerkt. Bij de start kwam ik goed weg en kon al snel vlak achter de Nissan aansluiten, de andere wagen die reeds aan de nieuwe regels voor 2010 beantwoordt. Ik was zelfs een beetje sneller, maar de Nissan had een hogere snelheid op het rechte stuk, waardoor ik er niet voorbij kwam."
Rudi Penders - Team manager ProSpeed Competition: "Gezien de evolutie 2010 van de Ferrari 430 van AF Corse, onze rechtstreekse tegenstanders in het kampioenschap, al in Paul Ricard werd ingezet en er duidelijk meteen sterk uit de hoek kwam, waren we verplicht een tegenzet te doen. Die tegenzet moest er voor zorgen dat onze beide rijders, Manu Collard en Richard Westbrook, extra kansen op de titel kregen. Alle Porsche-teams hebben daarvoor de krachten gebundeld. Manu kreeg een plaats bij Brixia naast Martin Ragginger en bij ons vervoegde Marc Lieb het team naast Darryl. Het resultaat uitte zich in zeer competitieve teams en lage bijkomende gewichten."
Renaud Kuppens - Marc VDS Racing Team: "En toen... liep het mis. Alles leek perfect te draaien en ik ben er zeker van dat Bas tijdens zijn laatste rijbeurt voor onze belangrijkste concurrent had kunnen blijven. Jammer genoeg viel ik tijdens de laatste ronde van mijn stint zonder benzine. Ik was stomverbaasd, want het alarmlichtje was niet eens aangefloept en op het scherm stond dat ik nog 11 liter aan boord had!! Een slechte communicatie tussen het motorsysteem (Bosch) en het data-systeem (Motec) ligt aan de basis van het probleem, we proberen zo snel mogelijk uit tevissen waarom er die slechte communicatie of berekening was, spijtig want met minder dan 1 liter had ik de auto in de pits kunnen brengen."
Zolder: Reacties na de race (deel 3)
Dit artikel werd gepubliceerd door
in FIA GT op woensdag 28 oktober 2009 om 12:30