Algemeen directeur Peter Hudders verlaat Circuit Zolder

Peter HuddersGroot was onze verbazing toen Circuit Zolder op 1 april een persbericht uitstuurde met de mededeling dat de wegen van algemeen directeur Peter Hudders en het circuit scheiden. Amper anderhalf jaar nadat Hudders de rol van algemeen directeur op zich nam, zou in onderling overleg met de Raad van Bestuur van Circuit Zolder besloten zijn om een einde te maken aan de samenwerking. Hudders zelf was nog niet bereikbaar voor commentaar, maar toch willen we benadrukken dat de timing bijzonder vreemd is, niet in het minst omdat Hudders enkele uren eerder nog het nieuwe seizoen aan de pers voorstelde.

"In afwachting van een nieuwe algemeen directeur blijft Peter Hudders in functie", aldus nog het persbericht. Wanneer de nieuwe algemeen directeur de functie van Hudders overneemt, krijgt Zolder voor de vierde keer in evenveel jaar een nieuwe leider. De vele wissels aan de top doen de credibiliteit van Zolder weinig goed. Terwijl Roger Dejaeghere de rode cijfers van zijn voorgangers moest uitwissen, wilde Hudders het publiek opnieuw naar het circuit brengen. Na een tijdspanne van 12 maanden besliste de Raad van Bestuur daar anders over. De visies komen niet overeen.

Peter Hudders (51) volgde op 16 maart 2009 Roger Dejaeghere op, die enkele maanden daarvoor zijn vertrek aankondigde. Dejaeghere trad op zijn beurt in mei 2007 in de voetsporen van Jan Verschraegen, nadat hij eerder (in oktober 2006) als directeur ad interim was aangezocht. Hudders was van 2004 tot zijn opdracht op Circuit Zolder Directeur Succursale MB Europa/MB House bij Mercedes-Benz Belux (Daimler). Eerder was hij General Manager Toyota City Zaventem (Inchape - 2001-2004), en daarvoor vervulde hij een gelijkaardige functie bij Sapsa Bedding (General Manager Benelux - 1997-2001). Een uitgebreide commerciële loopbaan als verkoopleider gaat aan deze functies vooraf, bij ondermeer Ricoh en Edelcolor.

Foto: Martijn Wouters


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in Nationaal op vrijdag 02 april 2010 om 12:22


Andere publicaties op Racingworld.be...