Anthony Kumpen - W Racing Team: "Een elektronisch probleem gooide roet in het eten. De versnellingsbak blokkeerde en zo zat er voor Franchi niets anders op dan de Audi R8 aan de kant te zetten. Heel frustrerend voor mij want ik reed geen meter. Maar ja, om even een open deur in te trappen ... ook dit is autosport. Het team valt helemaal niets te verwijten, die jongens hebben stuk voor stuk hard en goed gewerkt. Deze week zal bij het analyseren van de data moeten blijken wat de oorzaak van het probleem is zodat het team tot een oplossing kan komen. Voor de wedstrijd had ik er alle vertrouwen in en zag ik ons vooraan mee doen voor de knikkers. Zo opgeven is zuur, maar het is niet anders. Op naar de volgende wedstrijd!"
Jeffrey Van Hooydonk - Viage KRK Racing: "Ik ben rustig aan de wedstrijd begonnen en heb zo de remmen wat gespaard. De concurrentie drong aan en op een bepaald moment heb ik de Audi voorbij moeten laten gaan. Al bij al ben ik tevreden met het resultaat. Jammer van de drive trough van Koen, anders waren we misschien vierde geweest maar dat zijn dingen die gebeuren. Dikke pluim voor het team dat goed gewerkt heeft en nu op naar de volgende wedstrijd in Francorchamps. Dat circuit ligt de Viper beter."
Koen Wauters - Viage KRK Racing: "De vijfde plaats is niet slecht maar ik blijf met gemengde gevoelens achter. Als je de film terug draait dan moet ik zeggen dat we slim gereden hebben. We waren op de hoogte van de remproblemen van Stéphane Lémeret zodat we voorzichtig zijn omgegaan met de remmen en niet hebben aangevallen in de remzones. Tijdens mijn stint kreeg ik een tijdstraf vanwege inhalen onder geel. Ik weet nu nog steeds niet waar dit gebeurde maar ik moest door de pits en baalde als een stekker. Daardoor verliezen we een plaats en dat is jammer. Op het einde moest ik nog binnen voor een tankstop. Onze Dodge Viper is gulziger dan de concurrentie, ik stond een halve minuut binnen. Als je dat vergelijkt met de Porsche dan merk je dat hij amper 5 seconden binnen is om te tanken en alleen binnenkomt omdat het reglement dat zo voorschrijft. Tja, dat is een strijd die je niet kan winnen. Wij zijn vijfde, sprokkelen belangrijke punten voor het kampioenschap en zijn eerste VIAGE wagen. Goed en leuk, maar toch blijf ik met gemengde gevoelens achter."
Bart van Samang - MSE: "Het ging prima, de 130i GTR is er sterk op vooruit gegaan met de evoluties die we dit jaar gedaan hebben, de wegligging was wel nog niet top maar ik heb een leuke wedstrijd achter de rug."
Maxime Soulet - ProSpeed Competition: "Marc hield er gedurende zijn stint een zeer hoog tempo op na en wurmde zich met een indrukwekkende precisie door het soms tragere verkeer, verklaarde Maxime Soulet na de podiumceremonie. Ik kon mijn deel van de job aanvatten in perfecte omstandigheden. Het geheim van dit succes? Goossens en ik zijn een complementair duo. De homogeniteit is er, en als twee professionele rijders een team vormen vertaalt zich dat ook in de rondetijden. Daarvan hebben we dit weekend alvast het klinkende bewijs geleverd..."
Gordon Finest Race: Reacties na de race (deel 1)
Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op maandag 12 april 2010 om 11:07