Gordon Finest Race: Reacties na de race (deel 2)

Jan Heylen - Viage KRK Racing: "Laat me positief beginnen en een dikke pluim geven aan ons team. Drie wagens aan de start brengen is niet niets. Zaterdag was de eerste keer dat we iedereen hebben kunnen samenbrengen en ik moet zeggen dat de jongens het fantastisch gedaan hebben. Er is helemaal niets verkeerd gelopen en geloof me, dat is niet simpel. Knap werk!!! Over de wedstrijd kan ik kort zijn. Een zesde plaats is niet goed genoeg. Om nog onduidelijke redenen heb ik een tijdstraf gekregen en moest ik even door de pitlane maar het is niet daar dat we de koers verliezen. We pakken wel belangrijke punten voor het kampioenschap maar volgende keer moet het beter."

Kris Wauters - Viage KRK Racing: "Ik sluit me helemaal aan bij Jan die in moeilijke omstandigheden een uitstekende wedstrijd heeft gereden! We hebben ernstige remproblemen gehad en op die manier is het moeilijk tempo maken. We eindigen 5de en 6de, dat had inderdaad evenzeer 4de en 5de kunnen zijn zonder die stop and go. Maar ik wil toch even stilstaan bij het feit dat de wagens die uitgevallen zijn eigenlijk ook sneller waren. Vorig jaar reden wij in het begin van het seizoen weg van de concurrentie. Nu is het omgekeerd en daar moeten we iets proberen aan te doen. Voor wat het team dit weekend gepresteerd heeft heb ik maar één woord : klasse!"

Stéphane Lémeret - Viage KRK Racing: "Ik was goed weg, schoof meteen enkele plaatsen op en zat al gauw in het spoor van Jeffrey. Ik volgde gewoon zijn tempo en viel niet echt aan. Ik remde ongeveer op hetzelfde moment als Jeffrey. Op een bepaald moment kreeg ik grote remproblemen en moest ik de aandringende Audi en Ferrari voorbij laten. Nadien werden de remproblemen alleen maar groter. Ik remde vroeger dan normaal maar vanwege de slechte staat van mijn remmen was dat eigenlijk nog te laat. Op een bepaald moment trapte ik net aan de Jacky Ickx door mijn remmen en reed ik meteen de pitlane in. Het was meteen duidelijk, de wedstrijd was zat erop. We weten dat de remmen het op Zolder hard te verduren krijgen. Analyse van de data moet nu duidelijk maken of het om een technisch probleem gaat of dat het te maken heeft met mijn rijstijl."

Raf Vanthoor - Viage KRK Racing: "Uiteraard ben ik ontgoocheld omdat ik niet heb kunnen rijden maar dat is inherent aan autosport. Dit is een les geweest voor ons. Het is duidelijk dat we nu met de organisatie en de RACB aan tafel moeten gaan zitten om tot een oplossing te komen van ons remprobleem. In Frankrijk heeft de federatie een ander remsysteem voor de Viper reeds goedgekeurd. Er is dus een oplossing, het is nu aan ons om dat systeem ook hier goedgekeurd te krijgen. Als ik de zaken extra sportief bekijk kan ik niet anders dan fier en tevreden zijn. Het team heeft het ganse weekend prima gewerkt. Het was bijna perfect net als het VIP gebeuren waar iedereen laaiend enthousiast was. Sportief was het dan iets minder, extra sportief heeft het VIAGE KRK-Racing team zijn kunnen getoond."

Eddy Renard - Brussels Racing Service: "Bij het aanremmen van de Eerste Linkse was ik wat uit balans, maar kon de wagen terug in evenwicht brengen. Jammer genoeg verraste ik ook François Verbist die op zijn beurt de wagen lichtjes raakte en ik schoof de zandbak in. Natuurlijk nam het even in beslag om me uit de zandbak te halen en we zakten weg naar de 33ste plaats. Vervolgens kregen we nog te kampen met een lekke band. Zonder die incidenten was een top-5 zeker mogelijk geweest, wie zelfs nog meer. Zoals we konden verwachten was het een geanimeerde wedstrijd met incidenten en opgaven. Meerdere toppers bereikten de aankomst niet, zoals een Dodge, een Audi en de Lamborghini. We deden het wel en pakten punten mee, wat voor het jonge team motiverend is. De DBRS9 Brussels Racing Service AMR is zeker competitief, al zijn de Porsche en de Lamborghini zeker heel wat sterker. Maar de Audi, Dodge en Ferrari spelen in onze league. Ik kijk alvast naar de rest van het seizoen uit."


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op maandag 12 april 2010 om 11:07


Andere publicaties op Racingworld.be...