Niels Lagrange - Argo Racing: "We hebben tijdens de vrije trainingen enorm hard gewerkt op de afstelling van de wagen. Het andere bandentype heeft ons en de ingenieurs heel wat kopzorgen bezorgd. Ik ben zeker een tiental keren binnen gekomen om de afstelling te laten wijzigen. Ook de andere topteams hadden problemen met het hardere rubber. Argo Racing heeft blijkbaar een goede afstelling gevonden, want op zaterdag lukte ik de pole. Ik had het niet verwacht niettegenstaande we op andere trainingsdagen nog sneller waren op andere rubbers. Dit pakken ze me in ieder geval niet meer af. De startprocedure was ook nieuw voor mij. Nog nooit ben ik gestart vanop de pole en ik had geen besef hoe de zware concurrentie zou reageren. Uiteindelijk is alles vlot verlopen en lukte ik een kopstart. Aan de chicane heb ik geen onnodige risico's genomen om Marc Goossens af te houden. Ik volg liever dan te worden opgejaagd door een piloot van dat kaliber. Ik ben wel in zijn zog gebleven tot de eerste gedubbelde wagens me enkele seconden deden verliezen. Spijtig voorval is wel de trekkabel in de tweede ronde waarvan een goed gestarte Maes het slachtoffer werd. Hij zat net achter mij en het zou een mooi gevecht worden. En net voor Danny het stuur moest overnemen doken problemen op met de versnellingsbak. Danny had zeker onze tweede positie kunnen handhaven. Enerzijds ben ik zeer tevreden over het afgelopen weekend. De Lamborghini draait als een Zwitsers uurwerk en is ontzettend snel. De samenwerking met Danny De Laet is super en Argo racing deed een perfecte job. Anderzijds is het een gemiste kans om tijdens de eerste wedstrijd reeds een tweede plaats in rook te zien opgaan. Maar uit de prestatie van afgelopen weekend putten we energie om de ingeslagen weg verder te bewandelen."
Jo Jamers - First Motorsport: "Ik was me bewust van de situatie. Er was nauwelijks interesse in de kampioenenwagen en dat lag zwaar op de maag. De rest is sneller geworden, maar wij beschikken over een wagen die reeds twee seizoen na elkaar zijn fiabiliteit heeft bewezen met twee titels op rij bij NGT en First. En mits een goed pilotenduo en een sterke strategie kunnen we met de Cup S nog steeds een hartig woordje meepraten. En dat hebben we afgelopen weekend bewezen. Met kleppers als Van Lagen en Haane moesten we tijdens de kwalificaties anderhalve seconde toegeven op de pole. Maar in endurance spelen er nog andere factoren mee. Ik ben zeer tevreden met het behaalde resultaat. We hebben geïnvesteerd in de eerste race en hopelijk komt er nu toch wat beweging na het podium. En het feit dat de Cup S niet meer voorkomt in de balance of performance zou men deze wagen op een andere manier moeten belonen tegenover de snellere GT3-wagens. Met bvb een ander type banden zouden we nog sneller voor de dag kunnen komen en nog dichter kunnen aanleunen bij de GT3's van de huidige generatie. Onze strategie zat terug perfect in elkaar. Ik had aan één pitstop voldoende om de race uit te rijden. We hebben dan ook gewacht tot de laatste vijf minuten van de race om de tweede pitstop door te voeren. Een late code 60 had ons dan een tweede plaats opgeleverd. Ik ben sponsor Alcra Flash zeer dankbaar dat hij in ons is blijven geloven. We gaan nu opnieuw ons huiswerk maken om te zien hoe of met wie we verder kunnen in het kampioenschap. Uiteraard graag met van Lagen en Haane, maar het financieel plaatje moet ook kloppen. Ik ben uiteraard van plan om verder binnen de top 5 mee te blijven draaien. Dus moet ik verder met snelle en constante piloten. Anders wordt het voor de Cup S een sabbatjaar op uitzondering van de 24 Hours of Zolder. Daarin kunnen we terug meedingen voor de overwinning."
Danny De Leat - Argo Racing: "Ik heb maar een 15-tal ronden gereden tijdens de trainingen, maar wat een verschil met de wagen van vorig seizoen. Argo is een team dat ook in de FIA GT3 aanwezig is en dat merk je meteen. Zéér professioneel tot in de details. Na enkele ronden kwam ik reeds op 1'35" uit. Een chrono die ik in wedstrijd perfect kan aanhouden. Ik kwam inderdaad niet aan rijden toe, maar mijn beurt komt nog. De beslissing om met Argo en Lagrange in zee te gaan is laat gevallen en ik had nooit durven dromen met we de pole zouden draaien. Niels heeft een verstandige race achter de rug en ik ben ervan overtuigd dat ik de tweede positie had kunnen handhaven. We gaan ons nu ten volle concentreren op Francorchamps en nog enkele trainingsdagen inlassen."
Gordon Finest Race: Reacties na de race (deel 3)
Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op maandag 12 april 2010 om 18:42