Eric Bruynoghe - Speedlover: "Tijdens de briefing die we samen deden voor de wedstrijd heb ik erop gehamerd dat onze wagen aan een dergelijk tempo meer verbruikt dan was vooropgesteld door de teamleiding. Ik weet dit uit ervaring na 15 jaar racen in Porsches. Maar ze hebben niet geluisterd. Achteraf bleek dat ik gelijk had. Dit is echt frustrerend. Je werkt een ganse winter om het budget rond te krijgen. Philippe koopt een juweeltje van een wagen. We liggen aan de leiding in de wedstrijd binnen de Belcar GT Open. En dan moet je toezien dat we uitvallen door een inschattingsfout bij het benzineverbruik. Deze wedstrijd was ons op het lijf geschreven. En we konden profiteren van het tijdsverlies van de snellere Mosler om aan de leiding te komen. Wanneer gaat dit ons nog eens worden voorgeschoteld. Nu krijgen we driemaal na elkaar een wedstrijd in Francorchamps. En daar hebben we minder verhaal met de 3.6l-motor tegenover de Mosler en de Porsches met een 3.8 liter. In Zolder moesten we de basis leggen voor de rest van het kampioenschap. Het heeft niet mogen zijn. Vorig seizoen verloren we ook een wedstrijd op Circuit Zolder toen we eerste algemeen lagen. Maar toen ging de kabel van de versnellingsbak stuk. Nu bleef de mecaniek overeind en ook wij hadden het beste van onszelf gegeven."
Marc Goossens - ProSpeed: "We hebben de race goed aangepakt en vooral geen fouten gemaakt. In dit soort races dien je zonder tijdverlies de race af te werken. Extra pitstops, stop & go-bestraffingen of andere incidenten maken in een competitief veld het verschil tussen winst of verlies en het hele team heeft er voor gezorgd dat dat bij ons niet het geval was. Mijn waardering ook voor Maxime die een zeer sterke relais gereden heeft."
Philippe Van Beurden - Speedlover: "Een inschattingsfout bij de berekening van het benzineverbruik. Ikzelf zat in de wagen en wist dat ik net voor de tweede pitstop quasi zonder benzine zat. Maar in de wagen heb je geen zicht op wat er gebeurd. Toen ik een "Go" kreeg ben ik terug vertrokken, met het gekende gevolg. We zijn terug een les slimmer geworden naar de toekomst toe."
Maxime Soulet - ProSpeed: "Marc heeft in de aanvangsfase een kleine buffer bijeengereden, vooral in het verkeer. Ik heb dan vervolgens controlerend gereden en mijn deel van de opdracht zonder problemen volbracht."
Rudi Penders - Teamchef ProSpeed: "In Frankrijk (LMS) kenden we pech, maar de zege van Goossens en Soulet zorgt toch ook voor een behoorlijke positieve noot. Ruben Maes en Enzo verdienden zeker beter, maar dat toch wel te vermijden race-incident besliste daar anders over."
Gordon Finest Race: Reacties na de race (deel 5)
Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op dinsdag 13 april 2010 om 20:51