Gordon Finest Race: Reacties na de race (deel 7)

Bert Redant - Level Racing: "Voor mij was dit de eerste race met een Porsche, maar we hadden reeds uitgebreid getest in Dijon en op Circuit Zolder. Ik heb een vrij goed aanpassingsvermogen en de ervaring die ik opdeed met de BMW Silhouette kwam goed van pas. Een Porsche moet je op een totaal andere manier aanpakken. Een Silhouette vraagt een agressievere aanpak in het bochtenwerk, tegenover een Porsche waarmee je pas bij het uitkomen van een bocht op het gas kan. Zowel Chris als ikzelf hebben tijdens de race zelf zéér constante en strakke chrono's kunnen rijden terwijl de Porsche van Level Racing gaf geen krimp. Ook tijdens de kwalificatie, toen ik een tandje bijstak is alle zeer vlot verlopen. Zelfs met een sputterende motor, wegens iets te weinig benzine aan boord kon ik nog een 1'38"712 op de tabellen zetten. Ik denk dat ik met Chris en Level Racing een goede keuze heb gemaakt."

Bruno Vermeeren - BRV Promoteam: "Spijtig dat we het seizoen zo moeten aanvangen. Alles verliep nochtans goed gedurende de kwalificatie zaterdag. Ik vertrok als eerste op oude banden, nadien nam Wim Meulders het stuur over en zette op nieuwe banden een chrono neer van 1:42.045, goed voor de 7de plaats in de klasse. Na enkele ronden wedstrijd op zondag kwam de wagen echter binnen voor opgave. We beschikken over een prachtig team en er heerst een aangename sfeer. Ik had onze teamleden en sponsors dan ook met een mooi resultaat willen bedanken voor het verrichte werk, dit zal voor volgende keer zijn! Ik vertrek nu voor een paar dagen op verlof richting Amerika (Miami) waar ik tevens gesprekken ga voeren in verband met testsessies en mogelijkheden voor de toekomst."

Chris Mattheus - Level Racing: "Onze ambitie is om telkens binnen de top 5 te toeven. Nu zijn we vierde geworden en daar zijn we uiteraard zeer gelukkig mee. Het geeft een goede uitgangspositie naar de komende drie wedstrijden in Francorchamps waar het verschil in vermogen nog duidelijker zal zijn. Wie minder sterk is dan de concurrentie moet slimmer zijn. Dit was een zuivere tactische zet. Een scenario dat zelfs bij de koersdirectie de wenkbrauwen deed fronsen. In het reglement staat dat er ieder vol uur wedstrijd moet worden gepit. Ik stopte aan de box en er werd een weinig bijgetankt. Dit resulteert dat wij op dat moment als enigen in het peloton reeds een pitstop hadden doorgevoerd en ik enkele vrije ronden kreeg terwijl de rest van het peloton nog in volle strijd was om hun posities in te nemen. Op enkele interventiewagens na had ik geen verkeer en kon zodoende voluit gaan. Nog een voordeel van deze tactische zet is het feit dat de wagens zich naar de rollende start begaven aan 90 km per uur en de eerste ronde een vrij hoge chrono oplevert. En dat heeft ons geen windeieren opgeleverd. Onze Porsche kan perfect een race van 150 minuten volmaken met één extra tankbeurt. Deze hebben we dan uitgevoerd rond half koers toen Bert het stuur overnam. Bert kwam buiten in 7de positie maar we hadden toen reeds de twee verplichte pitstops doorgevoerd. Zodoende konden we opklimmen in de tussenstand toen de concurrentie zijn tweede pitstop uitvoerde. Uiteindelijk zijn we gestrand op de vierde plaats en dat was beter dan verhoopt. Ik was dan ook zeer gelukkig met deze eerste uitstap van het seizoen. Als we op die manier kunnen verder werken en gevrijwaard blijven van pech, kijk ik voorzichtig uit naar een top 3 bij de eindafrekening. Misschien moet Level Racing eens bekijken om de originele schokdempers te vervangen door motons. Dan kunnen we een betere set up vinden en nog iets van onze chrono's afpitsen."


Wim Meulders - BRV Promoteam: "Veel kan ik hier niet aan toevoegen, de start verliep vrij goed en ik kon aansluiten bij de groep. De wagen had een goede baanligging. Nadien dook er een probleem op met een leiding van de turbo en het was onverantwoord om in zulke omstandigheden de wedstrijd verder te zetten. We moeten dit probleem grondig nakijken en sommige onderdelen aanpassen of verstevigen."


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op donderdag 15 april 2010 om 18:35


Andere publicaties op Racingworld.be...