Niels Lagrange - Argo Racing (kwalificaties): "Het team van Argo Racing heeft voor de Lamborghini LP560 GT3, ondanks het opgelegde strafgewicht, restrictoren en de andere compound van de banden, opnieuw een ideale set up gevonden en dat heeft me opnieuw geen windeieren opgeleverd. We hopen nu een eerste podiumplaats van het seizoen binnen te rijven."
Olivier Muytjens - Teammanager Level Racing: "We missen wat pure snelheid tegenover de meer ontwikkelde Porsche 997 Supercup, wat ons in de kwalificaties wat parten speelt. Maar dat maken we goed door de regelmaat van de rijders, het werk van het team en een goede strategie. Op die manier moeten we trachten heel het seizoen lang punten te scoren en op die manier hoog in het eindklassement van onze klasse te eindigen. Ik ben dan ook na deze race weer heel tevreden."
Patric Derdaele - Belgium Racing: "Uiteraard ben ik tevreden met het resultaat. Dylan is nu ook in Francorchamps sneller geworden dan mij en maakte een progressie van 2,5 seconden. Ik heb de ziel uit mijn lijf gereden en vocht een mooi duel uit met Slingerland in diens Porsche Supercup 2010. Slingerland was tijdens de kwalificatie sneller dan ik, maar tijdens de race bleef ik hem voor. Maar het kon nog beter. Tijdens de eerste pitstop verloren we meer dan één minuut met de gordels. We rijden immers met twee setjes gordels. Eén op mijn maat en de andere op het lijf van Dylan. Tijdens de kwalificatie had Dylan zijn gordels in de wagen extra aangesnoerd. En nadien had niemand er nog aan gedacht om die terug in de originele stand te zetten. Dylan kreeg tijdens de pitstop de gordels niet dicht gegespt en er ging kostbare tijd verloren. Vooral omdat ik onder safety car binnen kwam, terwijl deze zich nog aan de andere kant van het circuit bevond. Mits een perfecte pilotenwissel waren we nog voor de safety car terug op de piste, hadden zodoende een ronde kunnen winnen en de Mosler mogelijk op zijn waarde kunnen kloppen. En dan had een plaats binnen de top 6 er zelfs ingezeten. Normaliter doet Dylan het grote werk en maak ik het af. Ditmaal was het andersom. Ik reed de stint van mijn leven en bracht de wagen als tweede binnen na de Mosler. Ik was opgefokt aan de race begonnen na het addendum dat de organisatie aan het reglement toevoegde. Daarin staat dat er telkens verplicht een pilotenwissel moet gebeuren of uit- en terug instappen van de piloot. Het kleine voordeel dat we hadden tegenover de Mosler omdat wij niet hoeven te tanken werd hierdoor teniet gedaan. Vandaar dat ik tijdens mijn stint zoveel mogelijk winst wou boeken tegenover de concurrentie. Hopelijk gaat men voor de volgende race terug overschakelen naar de eerste versie van het reglement."
Niels Lagrange - Argo Racing: "Ik was net aan mijn stint begonnen toen de safety car de baan opkwam. Je kunt dit uiteraard niet voorspellen, maar was Danny nog enkele ronden langer in de wagen gebleven, hadden we daar voordeel uit kunnen trekken. Door deze vrij lange procedure maakte ik de tweede verplichte pitstop onder de safety car met een berekend risico op het verbruik van de wagen. Ik ben dan begonnen aan een inhaalbeweging die me tenslotte in vierde positie bracht. Enerzijds ben ik zeer tevreden met het behalen van de pole en het feit dat we foutloos de race uitreden. Al was ik in de laatste bocht voor de finish nog even paniek toen ik werd aangetikt door een BMW. Ik ging rond en had aan de meet maar drie seconden over op de Audi R8 van Longin/Verbist. Anderzijds had ik deze race graag afgesloten met een podium. We moeten nu verder werken in dezelfde richting en zeker nog gaan trainen voor de volgende manche in Francorchamps. Het podium wenkt en daar gaan we hard aan werken."
12 Hours of Spa: Reacties na de race (deel 1)
Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op maandag 07 juni 2010 om 13:41