Bart Van Samang - MSE: "Het was echt hard werken. Ik heb alles uit de kast proberen te halen om sneller te gaan maar het lukte gewoon niet, de banden stelden me zwaar teleur en ook het normale vermogen was niet beschikbaar. Dan kreeg ik er na mijn eerste verplichte stop nog een drive-through bovenop voor overspeeding in de pitlane.
Toch ben ik tevreden omdat we weer op het podium stonden. Voor het algemeen klassement zijn het waardevolle punten maar er had zoveel meer ingezeten."
Maxime Soulet - ProSpeed: "We hebben niet het minste probleem gekend, aldus Maxime Soulet, maar het was opletten om geen fouten te maken in deze hitte. 70 wagens op de piste: dat was uitkijken bij het inhalen. Maar Marc en ik klaarden de klus tijdens deze tweede manche van de Belcar. De Porsche draaide als een Zwitsers uurwerk en wij deden de rest. We hebben nu een ruime voorsprong in het kampioenschap..."
Peter Beckers - MSE: "Mijn voorliggers hadden niet direct door dat er terug groen gezwaaid werd en één van onze concurrenten vlak achter mij wel. Daardoor hebben we nog een plaats verloren waardoor we uiteindelijk 4e tourisme algemeen en 3e in onze klasse zijn geworden."
René Verbist - Techisch directeur WRT: "Gezien de omstandigheden, zat er niet veel meer in. Alweer is bewezen dat de fameuze Balance of Performance van de FIA sinds begin dit jaar in het nadeel is van Audi. Opnieuw was het verschil opvallend. Tussen onze snelste rondetijd en die van de snelste deelnemer bedroeg meer dan twee seconden en dat is echt wel veel op dit niveau. De Porsche en Lamborghini worden duidelijk bevoordeeld en wij kunnen enkel de schade trachten te beperken. Zonder een perfecte strategie en twee rijdersduo's die snelheid en regelmaat perfect weten te combineren, hadden we een dubbel voor Porsche wellicht niet kunnen vermijden."
12 Hours of Spa: Reacties na de race (deel 3)
Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op maandag 07 juni 2010 om 16:45