Niels Lagrange - Argo Racing: "Er diende een beschadigde velg te worden vervangen en ik kon achteraan terug aansluiten op 30 seconden van het peloton. We konden nog terug naar voren oprukken maar de versnellingsbak liet het afweten. Dit is opnieuw een gemiste kans. De Ferrari van Chad Racing vormde op geen enkel moment een bedreiging en staat uiteindelijk op het podium. Hier treft de piloten geen enkele schuld. Met het schakelsysteem aan het stuur kan je gewoonweg niet misschakelen. Na de vroege opgave op Circuit Zolder in tweede stelling moeten we nu opnieuw de handdoek werpen met hetzelfde probleem. En dat na een geslaagde inhaalrace. Echt frustrerend, zowel voor Danny, Kenneth als mezelf. Ik mag er niet aan denken waar we zouden staan in het kampioenschap zonder die twee gemiste podiumplaatsen. Danny reed een schitterende stint. Volgende keer beter zeker?"
Patric Derdaele - Belgium Racing: "Na een zestal ronden begon de wagen achteraan gevaarlijk te schuiven. Het overstuurd karakter van de Porsche noopte me ertoe om ook de tweede plaats prijs te geven. Ik lukte toch om 1u15 in de wagen te blijven en het stuur door te geven aan Dylan. Gezien het feit dat we drie verplichte pistops moesten afwerken, besliste het team van First Motorsport om te tanken en Dylan nog enkele ronden te laten doorrijden op mijn oude banden. Zodoende kon Dylan heel kort nadien de tweede pitstop afwerken en met vers rubber terug de baan op. Maar toen sloeg de wet van Murphy toe. De BMW van Franssen kwam binnen met problemen aan de versnellingsbak en parkeerde de wagen grotendeels voor onze box. Zodoende moest Dylan noodgedwongen 13 ronden langer buiten blijven op versleten banden en verloren we een dikke 40 seconden op de piste. Eenmaal de BMW weg, konden we Dylan voorzien van vers rubber. De chrono's werden terug normaal en Dylan werkte een perfecte stint af. Tijdens de laatste verplichte pitstop misten we op een haar na het voordeel van de safety car. Deze bleef maar een tweetal ronden buiten waardoor we daar geen profijt uit konden trekken tegenover de concurrentie. Als we de verloren tijd optellen en deze vergelijken met de einduitslag waarin we finishen op 10 seconden van de tweede plaats, kunnen we alleen maar vaststellen dat de tweede plaats binnen ons bereik lag. We laten hierdoor vier punten liggen. Maar ondanks alles ben ik toch tevreden. First Motorsport leverde opnieuw goed werk en de wagen staat voor de derde maal op rij aan de finish en evenveel keren op het podium."
Michel de Coster - Speedlover: "We hebben niets geforceerd tijdens de kwalificatie. De startopstelling voor een wedstrijd van 180 minuten is niet van kapitaal belang en we stonden met z'n allen op een zakdoek op de startgrid. We hebben er wel van bij het begin flink de pees opgelegd. Zowel latere winnaar Bruynoghe als Derdaele, Mattheus, Cracco, 'Brody' en ikzelf hebben hun snelste wedstrijdronde gereden in het prille begin van de race. Het ganse peloton is dus heel snel van start gegaan ondanks de zeer zware en lange race. Ik ben reeds in de eerste ronde vrij vlot naar de tweede positie kunnen rijden en na een mooi gevecht met Patric Derdaele kon ik in de vijfde ronde het commando overnemen en een voorsprong uitbouwen. Na de pilotenwissel heeft Oscar Slingerland dan de lijn doorgetrokken. We verloren iets meer tijd in de pitlane dan de concurrentie door een extra bandenwissel en het feit dat Bruynoghe de laatste verplichte pitstop onder safety car uitvoerde. Maar dat neemt niet weg dat zij de verdiende winnaars zijn van deze uitputtingsslag. Onze auto was perfect en ik lukte de snelste wedstrijdronde van de Belcar GT Open. Naar het einde van de wedstrijd toe heb ik de zaak geconsolideerd. Bruynoghe was te ver weg en Derdaele kon ik op afstand houden. Ik ben dan ook zeer gelukkig met de uitslag. Na twee derde en een tweede eindplaats mogen we onze ambitie iets hoger leggen en een overwinning viseren in de toekomst. Hopelijk opnieuw met Oscar. Ik ben ook heel tevreden met de vooruitgang die ik boekte afgelopen week. We zijn gaan trainen in Francorchamps en hebben de data vergeleken met die van Markus Palttala die eerder testte met deze wagen. Via deze informatie heb ik mijn rondetijden kunnen verbeteren met maar liefst vier seconden. We werken dus hard en in de goede richting."
25 Hours VW Fun Cup: Reacties na de race (deel 3)
Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op woensdag 14 juli 2010 om 11:19