Brands Hatch: Paul di Resta (Mercedes) heer en meester!

Reeds tijdens de kwalificaties liet Paul di Resta blijken dat er dit weekend rekening gehouden diende te worden met de Schot. Voor de rest was de uitstap over Het Kanaal een al bij al slappe vertoning. Di Resta behield de leiding in de wedstrijd van meet af aan en had aan de finish een dikke zeven seconden voor op de leider in de tussenstand, Bruno Spengler. Tweevoudig kampioen Timo Scheider was de enige Audi-rijder op het podium en moest meer dan tien seconden toegeven op di Resta. De vierde plaats gaat naar de verrassende rookie Miguel Molina die zelfs uitzicht had op het podium! De Catalaan bewijst, mede door een perfect uitgekiemde strategie, wederom zijn plaats te hebben in de DTM.

Reeds in de eerste bocht van de wedstrijd liet Ralf Schumacher van zich spreken. De Duitser tikte Mattias Ekström aan en later die ronde kreeg de Zweed zelfs een tweede tik van Schumacher. De Audi-rijder had alle moeite om zijn bolide op de baan te houden en wanneer Susie Stoddart hem tracht in te halen, gebeurt het ondenkbare en haken de twee bolides in elkaar. Voor beiden rest er uiteindelijk slechts de opgave in de wedstrijd. Schumacher kan in eerste instantie zijn weg verderzetten, maar belandt ietwat later zelf in de grindbak, waar ook hij tot de opgave genoopt wordt.

Miguel Molina betrad in het begin van het seizoen het strijdtoneel en slaagde er in zijn debuutrace zelfs in punten te scoren. Ook in Zandvoort mocht de jonge Spanjaard enkele streepjes achter zijn naam bijzetten en in Brands Hatch had er mogelijk zelfs een podium in gezeten. Timo Scheider is, mathematisch gezien, nog niet uitgeschakeld in de strijd om de titel dit jaar en naar alle waarschijnlijkheid is Molina opgedragen de positie van de Duitser niet aan te vallen. Toch kan Molina, tevens auteur van de snelste ronde in wedstrijd, meer dan tevreden zijn met zijn race en bijhorende vijf punten vandaag. De strategie van het Abt-team klopte als een bus, terwijl Molina dankbaar gebruik maakte van een setje vers rubber in zijn laatste stint om het gat met Scheider te dichten.

Top 10
01. Paul di Resta (Mercedes) 98 ronden
02. Bruno Spengler (Mercedes) +7.443
03. Timo Scheider (Audi) +10.258
04. Miguel Molina (Audi) +10.719
05. Gary Paffett (Mercedes) +12.780
06. Oliver Jarvis (Audi) +23.830
07. Martin Tomczyk (Audi) +23.986
08. Alexandre Prémat (Audi) +25.689
09. Mike Rockenfeller (Audi) +26.193
10. Jamie Green (Mercedes) +26.573


   



Martijn Wouters

Van onze redacteur

Martijn Wouters

Dit artikel werd gepubliceerd in DTM
op zondag 05 september 2010 om 19:26


Andere publicaties op Racingworld.be...