Peter Beckers (MSE): Ik weet niet wat er juist gebeurde, maar het is alleszins zeer gevaarlijk. Mijn rechter achterwiel blokkeert op de meest onmogelijke momenten, ik krijg zelfs niet de kans om in te grijpen en voor ik het weet sta ik rond."
Dominiek Paret (MSE): jammer dat het sperdifferentieel het begeven heeft. Dit onderdeel hebben we gebruikt uit de vorige 1-serie en was nieuw van vorige wedstrijd. Als we met de 1-serie waren komen rijden hadden we dit probleem ook gekend. Anderzijds is het voor ons een hele opsteker dat de nieuwe BMW geen enkele lekkage, elektrische storing of ander probleem gekend heeft."
Jeffrey Van Hooydonk (Via KRK Racing): Ik had een goede start maar kon geen afstand nemen van de snelle Porsche van het duo Goossens-Soulet. Na een vijftal ronden moest die Porsche door de pitlane voor een bestraffing. Ik was verlost van de Porsche maar al snel kwamen de twee snelle Audi's opzetten. Toen ik ging pitten was ik derde, een plaats die we voor een groot gedeelte van de wedstrijd wisten vast te houden. Onze Viper was goed maar de Audi's waren supersnel"
Koen Wauters (Viage KRK Racing): "Op het einde van mijn eerste stint kwam de safetycar de baan op waardoor we een voorsprong van een halve minuut op de Porsche van Goossens-Soulet kwijtspeelden. Tijdens de tweede stint van Jeffrey werden we terug derde en bouwden we opnieuw een kloof uit op onze eerste achtervolger. Met nog zo'n 40 minuten te gaan was het verschil tussen Marc Goossens en mezelf nog slechts 12 seconden. Toen al wist ik dat het moeilijk zou worden maar ik gaf niet op. Op drie ronden van het einde moest ik een beetje inhouden voor een tragere deelnemer en plots zag ik Marc langszij komen. Een luide vloek en ontgoocheling volgde. We mogen niet tevreden zijn met dit resultaat omdat we niet op het podium staan maar tegelijk ben ik ook fier omdat iedereen opnieuw het echte KRK gezien heeft. Een jong team met een enorme wil, doorzettingsvermogen en knowhow. Dat hebben we vandaag getoond."
Francorchampagne: Reacties na de race (deel 1)
Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op dinsdag 21 september 2010 om 07:48