WRT heeft al een bewogen start van de meeting achter de rug. Zowel Bert Longin als François Verbist zijn erin geslaagd om de Audi R8 GT3 LMS met startnummer 72 in de vangrail te planten. Op vrijdag was het Longin die bij het aanremmen van de REA in de fout ging, zaterdag viel de discutabele eer te beurt aan zijn maatje Verbist. Toch waren de vrije trainingen geen onverdeeld succes voor het team van Vincent Vosse, want Anthony Kumpen en Greg Franchi waren in de bolide met #73 in goeden doen. Het duo, dat in Francorchamps nog zegevierde, was in de vrije training op zaterdag de senslte. De Audi-rijders waren ruim twee tienden van een seconde sneller dan twee andere titelpretendenten, Marc Goossens en Maxime Soulet, onderweg in de Porsche 911 GT3 R van ProSpeed Competition.
Ondanks de schuiver lieten Verbist en Longin toch de derde tijd optekenen, op bijna een seconde van de teamgenoten. De Aston Martin DBRS9 van Brussels Racing Service klokte de vierde chrono, met aan het stuur de snelle Zwitser Henri Moser. Argo Racing vervolledigt de top-vijf. Lagrange lijkt opnieuw snel onderweg, en lijkt een goede kanshebber op de pole, en dat bevestigt ook zijn teamchef Wolfgang Koepp: "Niels en de Lambo is een goede combinatie. Jammer dat we niet met twee Lambo's aan de start konden staan. Een ongeval tijdens een testdag heeft wat roet in het eten gegooid, anders gingen we met beide wagens voluit voor het podium."
Clouseau-zanger Koen Wauter en diens teamgenoot Jeffrey van Hooydonk kwamen niet verder dan de zesde chrono, voor Ide-Maes (Porsche), Dockerill-Brown (Ferrari) en Schreurs-Vanthoor (Viper). De Porsche van de familie Derdaele sluit de top-tien af. De top-zeven wordt overigens gescheiden door amper één seconde! Beste tourismewagen is de BMW van G&A Racing, op de vijftiende plaats.
Voor de meeting in het kader van het Europees GT3 kampioenschap telt de deelnemerslijst van de Belcar slechts 28 deelnemers, waaronder een tiental tourismewagens.
Foto: Marnik Mouchaers
FIA GT3: Ondanks twee ongevallen zijn de WRT Audi's snel onderweg
Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op zaterdag 09 oktober 2010 om 14:49