Ruben Maes - ProSpeed Competition: "De Porsche was super. We hebben gereden voor wat we waard waren. Een betere startpositie had ons meer dan waarschijnlijk een tweede plaats opgeleverd. We verloren ook iets meer tijd in de pitlane omdat we tweemaal van banden wisselden om het gat met de Audi dicht te rijden. We zijn daar ook in geslaagd, maar de race had nog één ronde langer moeten duren. De Audi van Kumpen zat aan het einde van zijn Latijn en ik was sneller onderweg. Maar zijn ervaring heeft hem gered. Overal netjes en sportief de deur dicht. Maar ondanks alles waren we gekomen voor een podiumplaats en dat hebben we gerealiseerd. We waren dus heel tevreden achteraf."
Erik Bruynoghe - Speedlover: ""Tijdens de kwalificatie van de Belcar klokte ik pas de zesde chrono door problemen met de banden. Ik had net een wedstrijd van de BTCS achter de rug en was in bloedvorm. Tijdens de start maakte ik reeds drie plaatsen goed en kwam in het spoor van Derdaele en Van Oost. De Mosler was opnieuw niet te volgen binnen de GT Open en spurtte er vandoor. Met Patric kon ik echter een leuk duel uitvechten en samen reden we weg van de concurrentie. Hij bleef in het vizier tot aan de eerste pitstops. Derdaele maakte een snellere pitstop en door het feit dat de Mosler ondertussen in het opgavepark stond, kwam ik terug als tweede op de piste. De tweede plaats was in zicht en daar kon ik me ook mee verzoenen. Het zou ons meer ademruimte geven op de tweede plaats in de tussenstand van het kampioenschap binnen de Belcar GT Open. Maar op een 20-tal minuten van het einde werd ik aan de Rea aangereden op mijn rechter achterwiel door een GT3-wagen. Ik moest noodgedwongen de wagen aan de box parkeren met een verbogen draagarm rechts achter. De laatste ronde kwam ik dan terug aan een slakkengang de baan op om de finishvlag te halen en scoorde nog een schamele drie punten. Daardoor vallen we terug naar de derde plaats in het kampioenschap op één puntje van de tweede. Ik vind dit heel erg voor Philip Van Beurden die er niet bij kon zijn en die daardoor ook punten verliest. We moeten nu alles op de komende 10 Hours of Zolder zetten waarin we zeker geen steken meer mogen laten vallen. Met twee slechte resultaten op vijf races kan je onmogelijk kampioen worden."
Michel de Coster - Accent Racing Team: "We viseerden de overwinning of minstens de tweede plaats afgelopen weekend. We hebben een goede strategie gemaakt en speelden de mogelijke derde hond in het spel. Ik zag dat Derdaele enorm gefocust was en heb bewust een duel met Bruynoghe ontweken omdat ik wist dat die Derdaele het leven zuur zou maken. In Zolder is het verschil in pure power kleiner en het is lastiger racen dan in Francorchamps. En met in het achterhoofd de wetenschap dat Bruynoghe alleen reed en pas een BTCS-wedstrijd achter de rug had, terwijl Patrick Derdaele waarschijnlijk een korte stint zou rijden, had de puzzel perfect kunnen samen vallen."
Philip Cracco - Accent Racing Team: "Na het 0-resultaat tijdens Francorchampagne waren het voor mij de eerste wedstrijdmeters in de nieuwe Supercup. Een wagen met een fantastische baanligging, maar ik mis wel de paddle shift en de ABS van de vorige wagen die ik deelde met Griffioen. Anders zou ik nog een tweetal seconden sneller kunnen en dichter in de buurt komen van de Porsche van Derdaele. Maar ik heb me goed geamuseerd, ik kijk tevreden terug op de wedstrijd en de samenwerking met Michel is super. Ik kreeg de wagen door in derde positie en kon door het wegvallen van Bruynoghe nog een plaats opschuiven. Ik reed constant chrono's tussen 1'41" en 1'42" en kon zodoende de tweede plaats probleemloos consolideren. We pakken nu terug de tweede plaats over van stalgenoot Bruynoghe, maar er kan nog van alles gebeuren tijdens de afsluitende 10 Hours of Zolder waar dubbele punten te verdienen zijn. Indien gevrijwaard van problemen zal Derdaele de titel pakken en wij gaan trachten om de tweede plaats te behouden. We gaan ons uiteraard zeer goed voorbereiden en krijgen versterking van Gunther Raus die toch een pak ervaring heeft met Porsche. De strijd zal zwaar zijn, want de onderlinge verschillen voor de tweede plaats in de eindstand zijn zeer klein."
FIA GT3: Reacties na de race (deel 3)
Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op woensdag 13 oktober 2010 om 21:05