Even zag het ernaar uit dat een manche van het FIA GT1 World Championship opnieuw in moeilijkheden zou komen. Nadat de vulkaan Eyjafjallajokull er bijna voor zorgde dat de wagens, onderdelen en personeel niet tijdig terug in Europa waren voor de manche in Silverstone, is het ditmaal de beurt aan stakingen in Frankrijk om roet in het eten te gooien. "Alle teams moeten door Frankrijk passeren", aldus FIA GT1 Chief Operations Officer Patricia Kiefer. "Toch verwachten we dat iedereen op tijd in Navarra zal aankomen."
"Alle teams hebben bevestigd dat ze met een volle tank Frankrijk kunnen doorkruisen en zich tijdig kunnen aanmelden voor de technische en administratieve controle. Wij gaan er dus van uit dat we met een 23-koppig veld van start gaan voor de laatste Europese manche van het seizoen", aldus Kiefer. De tweede Phoenix Corvette doet al een tijdje niet meer mee. De wagen is door de eigenaar opgehaald uit het atelier van Phoenix Racing Carsport, althans, dat is het officiële verhaal. Het lijkt er eerder op dat de Duitse formatie de nodige budgetten niet bij elkaar kreeg om de wagen verder in te zetten, of dat er geen rijders met budget wilden instappen.
De stoelendans in het WK gaat echter nog steeds door. Menten geeft opnieuw het stuur van de Lamborghini Murciélago door aan ex-F1-rijder Riccardo Zonta. Verdonck zou naar verluidt opnieuw instappen bij Triple H. Bij Mad Croc is het Duncan Huisman die de honneurs waarneemt en naast Pertti Kuismanen plaatsneemt. Of de Corvette van SRT daarmee uit de achterste gelederen wegkomt, blijft zeer de vraag...
GT1: Manche in Spanje niet in gedrang door stakingen in Frankrijk
Dit artikel werd gepubliceerd door
in FIA GT op dinsdag 19 oktober 2010 om 21:35