Ruben Maes - ProSpeed Competition: "Dit was wel een van de moeilijkste races uit mijn carrière. Gewoon een kwestie van overleven. Regen op zich is geen probleem, maar de zichtbaarheid was quasi nihil. Daardoor ga je door grote plassen rijden en krijg je aquaplaning. Een dikke proficiat aan Lieb en ook aan het adres van Enzo die in zijn eerste seizoen de Porsche in dergelijke verschrikkelijke omstandigheden op de baan wist te houden. Zelfs Marc Lieb, die toch een en ander gewend is, sprak van een nooit eerder meegemaakte moeilijke situatie. Uiteraard zijn we tevreden met deze tweede plaats. Het enige wat mij nog een beetje steekt is dat we net buiten de top 3 vallen. De vier races die we uitreden stonden we met twee tweede en twee derde plaatsen telkens op het podium. De rest van het verhaal met ondermeer de trekkabel van de interventiewagen is gekend. We verdienden een plaats binnen de top 3 in de eindafrekening."
Enzo Ide - ProSpeed Competition: "Ik ben inderdaad héél tevreden met het behaalde resultaat. En ook het feit dat Ruben en ikzelf opteerden om Marc Lieb aan te trekken. Hij heeft het leeuwenaandeel op zich genomen en heeft een schitterend resultaat neergezet. We hadden uiteraard graag gewonnen, maar ondanks mijn grote progressie moet ik ruiterlijk toegeven dat ik voor races in dergelijke extreme omstandigheden nog niet klaar ben. Dan pas komt de pure klasse en ervaring boven drijven. We waren trouwens niet de enige die een professionele aantrokken ter versterking. Anders hadden we een gans andere uitslag gezien. Die tweede plaats hebben we grotendeels te danken aan de inzet en het talent van Lieb. Ter afsluiting van mijn eerste seizoen wil ik nog meegeven dat ik via Ruben, ProSpeed en Marc Maton van NGT Racing reeds veel progressie heb gemaakt op een korte tijdspanne. Een goede basis waarop we gaan verder bouwen naar de toekomst. We gaan in ieder geval deze winter niet vast roesten en blijven testen."
Peter Beckers - MSE: "Het was een moeilijke stint! Onze BMW heeft een super wegligging en remmen maar het circuit ligt er heel verraderlijk bij. Ik heb een paar rake tikken gekregen maar gelukkig zonder veel schade. We kunnen gezien de omstandigheden een goed tempo aanhouden om onze leidersplaats te behouden."
Jef van Samang - MSE: "Dit was één van de moeilijkste stints uit mijn racecarrière, de combinatie van de regen met de duisternis is heel verraderlijk. Gelukkig kreeg ik perfect materiaal in handen waardoor ik kon doen wat van mij gevraagd werd."
Bart van Samang - MSE: "Dit waren zowat mijn strafste stints ooit, na bijna 6 uur in de wagen kan ik even geen regen meer zien! Dat we zo snel onderweg waren heeft met een combinatie van verschillende factoren te maken. Enerzijds is de auto 100% in zijn set-up en anderzijds zorgden wij als piloten ervoor 100% geconcentreerd te blijven. Een grote pluim voor het team van Dominiek, de jongens hebben een super job geleverd."
10 Hours of Zolder: Reacties na de race (deel 2)
Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op maandag 15 november 2010 om 18:39