Het ziet er naar uit dat Timo Glock de laatste F1-testen van het pré-seizoen noodgedwongen vanuit de pitstraat zal moeten beleven. De Duitser werd gisteren aan zijn apendix geopereerd in Zwitserland, nadat hij zondag onwel was geworden. Volgens de dokters is de operatie goed verlopen en er bestaat geen twijfel over dat Glock fit zal zijn voor de seizoensopener in Australië. Dit alles blijft natuurlijk niet zonder gevolgen voor Jérôme D'Ambrosio, hij zal naar alle waarschijnlijkheid de volle 4 testdagen afwerken in Barcelona.
Overigens bestaat er heel wat onduidelijkheid over die aankomende testen in Spanje. Voorlopig hebben alleen Williams, Mercedes Grand Prix en Ferrari bevestigd dat zij een dag later aan de test zullen beginnen, de andere teams houden zich gewoon aan de oorspronkelijke data.
Red Bull Racing heeft vandaag bekendgemaakt dat het een sponsoringovereenkomst heeft afgesloten met Infiniti, het luxemerk van Nissan dat onderdeel is van de Renault groep. De waarde van de deal wordt geschat rond de 8 miljoen pond. Na de bekendmaking gisteren dat Mercedes GP nu helemaal in handen is van moederbedrijf Daimler, komt dit nieuws als een positieve indicator dat het F1-circus nog steeds een goed marketingplatform is en voorlopig ook zal blijven. Terwijl de afgelopen jaren er heel wat grote constructeurs de sport hebben verlaten, zien we nu dat er stilaan weer een toestroom is van nieuwe (kleinere) namen zoals Lada, Lotus, Marussia, Tata (HRT) en nu dus ook Infiniti.
Afgelopen zondag gaf Sauber-piloot Sergio Perez een F1-demo in zijn geboorteplaats Guadalajara, Mexico . Tussen de 150.000 en 200.000 mensen kwamen opdagen om het nieuwe Mexicaanse F1-talent aan het werk te zien in zijn C29. Dat er interesse is voor de Formule 1 in Mexico staat vast. Niet alleen de massale opkomst is daar een bewijs van, maar ook het sponsorgeld dat Perez wist mee te brengen naar zijn nieuwe werkgever is een teken aan de wand. Er gaan zelfs geruchten men Mexico terug op de F1-kalender wil zetten...
En we sluiten af met de zoveelste opmerkelijke uitspraak van Bernie Ecclestone. De excentrieke Brit heeft altijd wel ideeën om, naar eigen zeggen, de sport meer aantrekkelijk te maken. "Het is momenteel bijna onmogelijk om iemand in te halen als het droog is, doordat er maar één ideale lijn is. Als het nat is, dan heb je een heel andere situatie. Misschien is het dus een idee om in het midden van een race het plots te laten 'regenen'. We kunnen bijvoorbeeld de baan in de laatste twintig minuten onder water zetten en de teams twee minuten van tevoren een seintje geven. Dit leidt gegarandeerd tot meer spanning en de omstandigheden zijn voor iedereen gelijk."
Foto: Georges De Coster
Kortnieuws met Jérôme D'Ambrosio, Infiniti, Mexico en Ecclestone
Dit artikel werd gepubliceerd door
in Formule 1 op dinsdag 01 maart 2011 om 18:15