FIA GT1 Zolder: Reacties na de wedstrijd (deel 1)

Danny De Laet (DVB Racing): “De Lamborghini 2009 heeft nog nooit in een dergelijke goede conditie gestaan als afgelopen weekend. Een dikke pluim dus voor DVB RACING die afgelopen winter een berg werk verzette. We hadden een top 6 vast en hadden mogelijk zelfs een top 5 uit de brand kunnen slepen zonder die extra splash and dash en de lekke band op het einde. Maar ondanks deverloren tijd ben ik tevreden. Het was trouwens een lange wedstrijd en de Lambo bleef overeind. Ik ben ook tevreden met mijn eigen prestatie en een chrono van 1’36” moet binnen mijn bereik liggen.”

Wim Lumbeeck: (DVB Racing): “Het klijkt misschien wat absurd, maar op de uitslag na waren Tom en ikzelf tevreden over de wedstrijd. Het kantelmoment kwam na mijn stint van 1u10’. Zonder bandenwissel dook Tom reeds na één ronde opnieuw de pitlane binnen met een losgkomen wiel. Tom dacht aan technische schade en reed de wagen de box binnen. Ongelukkig was het feit dat dit samen viel met een pitstop van de Lamborghini, waardoor we wat extra tijd verloren. De jongens van DVB RACING deden een perfecte job en detecteerden onmiddellijk dat er geen schade was. Er werd een nieuw wiel gemonteerd en we konden onze weg verder zetten. Uiteraard hebben we de drie verloren ronden niet meer volledig kunnen goed maken en worden uiteindelijk vierde op iets meer dan één ronde van de winnaar. Dus hadden we in theorie deze eerste race kunnen winnen”.

Patric Derdaele (Belgium Racing): “Het is een spannende wedstrijd geweest en we hebben het niet cadeau gekregen. We gaan nu dringend werk maken om het onderstuurd karakter van de wagen weg te werken en hopen dat we opnieuw vertrokken zijn zoals vorig seizoen. Maar ik heb wel de indruk dat de tegenstand kwalitatief sterker is geworden. Dan denk ik vooral aan de Viper van Lumbeeck en de Level-Porsches die niet alleen sneller zijn geworden, maar er ook telkens een goede strategie op nahouden”.

Lees ook deel twee van de reacties na de manche in het kader van de FIA GT1 te Circuit Zolder.


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op donderdag 14 april 2011 om 20:56


Andere publicaties op Racingworld.be...